• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 16:33
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 6

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Häxan Hedda
    Gosevännen skrev 2008-02-09 17:18:59 följande:
    Häxan Hedda skrev 2008-02-09 17:15:43 följande: Tack för dagens skratt, och tack för klappen!
    Så lite så
  • umbro

Hjortan: Oj oj oj vilken rallymålare du är. Du är snabb hihih jag är verkligen imponerad, du är duktig på att måla Jag har massor att måla här hemma både i möbel väg och väggar. Vet inte om du minns mig tidigare här i denna tråd. Då höll jag sagta på och förändra hemmet här, till en mer vit och lantlig miljö med gammalt och nytt. Nu har jag fått gubben med på att måla resten av vårt radhus i vitt på väggarna.+ att nu i morgon åker Billy bokhyllan i ek ut en köpare kommer och hämtar dom Super skönt så det är de vi nu håller på med.Vi håller på att spackla nu. Vi ska ha kalas nästa helg gubben min och sonen min fyller år som tur på samma dag hihi, så efter det så när gästerna gått då åker sandpapper och penslar fram hihihi. Jag har två växarsängar att måla, en avlastninghyllabyrå + en bokhylla och eventullt ett vitrinskåp+ hyllor.+ 2 stolar + ett bord. Vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt hihihi.

I dag hitta jag tavlor på loppisen vad de nu kallas Carl Line tavlor eller vad heter dom med gamla motiv?
    Minns att jag haft en sån när jag var liten. Funderar på att köpa 2 till köket skulle de va fint. Nån som känner igen vilka tavlor jag menar?

Jag längtar till att få visa mina fynd sen för er, jag ska be min son fota lite med mobilen så får han föra över dom till mig via datorn. Till nästa vecka
    Näe, nu är det dags att baka ut pizza deg.

Kikar in lite senare se vad ni andra tyckte om melodifestivalen. Må det bästa

• umbro

Gosevännen: Ja hihh det är Jag jag har fyndat hihih snyft har ju ingen kamera men sonen min ska fota med sin mobil han har en sladd hos sin pappa så att han kan föra över dom till datan, ni ska snart få se mina fynd. Roligt att ni ser framemot att se mina fynd. Så kul

• umbro

Det är ett ungefär sånt här vitrinskåp vi sett på möbelaffären fast det vi sett där är sidorna snea annars ser de lika dana ut vad tror ni köpa eller inte för 1000 kR??? eller är ikeas vitrinskåp finare som heter Linnarp tänkte då ha en i svart med vitt tyg på insidan

annars denna vit målad hm???

www.tradera.com/_Vitrinskap_-auktion-57357120

• Häxan Hedda

Sorry,min mus ville inte leka

Umbro ,jag tror du far efter Carl Larsson.
    Min mamma hade en sån ,en liten flicka som står i Evadräkten tror jag,eller om hon hade en förklädesklänning på sig? Hmm ,det var även en potta och ett gammalt kök inblandat,kan till och med ha varit två olika tavlor.
    *spånar förvirrat*

Nåå,vad tror ni,kan man ha Ikea´s Bertby Vitrinskåp i badrummet?
    *otålig*

• umbro

JA så hetta han ju hhih det är dom tavlorna hihih de är rätt gulliga. JAg hitta sånna med bilder med köksmiljö med nån flicka och mamma. Tänkte köpa till köket mitt fast byta ramen för den va röd. Gillar dom motiven. Och 40 kr styck är ju ingenting.JAg köpte en stor tavla ni ska få se sen..

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/38047210

Åh det är jätte fint, det skulle absolut funka i ett badrum. Absolut. Jätte smart idee. Åh önska att jag fick plats med ett sånt vitrinskåp i mitt badrum. Det känns som att jag skulle behöva en make over i badrummet vad det gäller förvaring jag har 2 blöjbarn så det är mycket blöjor som behöver förvaring så är det tvättmedel m.m Skulle behöva nåt smart där.

• Hjorthan

God morgon flickor!

Kilar in för att önska er alla en härlig söndag! Själv ska jag alldeles strax ut i skogen och gå milen med maken. Sen får vi se vad resten av dagen har i sitt sköte.

Välkomna in i min blogg förresten, där visas lite bilder på mina loppisfynd!

Kram till er alla!

• musli

God morgon alla sköna damer!

Hjortan, fint skåpet blev när det vart vitt!

Libero, hoppas verkligen att de finner nån råd på Lisas huvud-problem med det snaraste... Många varma kramar från kalla jämtland till er...

Hedda min hedda!!! Här är jag!!! Igår var jag och maken på stan heeela dagen, barnfria!!! Fyndade massor på loppisar, ska ta kort alldeles strax och visa er mina små-fynd!
    Tycker definitivt du ska måla ramarna så träet lyser igenom, jätte-fint!!! Och visst kan man ha Bertby i badrummet, man kan ha vad som helst bara man tycker det är fint!

Gosevännen, ryggskott låter inte kul alls!

Nu är maken iväg och lämnar ett släp på macken, hoppas han kommer ihåg att köpa vit sprayfärg, måste spraya Hannas sänghimmels-stativ, det är ju gul-vitt och sängen är råvit!!!

• C r e d o

Slänger in en snabb fråga i eran tråd. Håller på att bygga hus och måste bestämma tapeter tills i morgon. Blev så svårt helt plötsligt... Undrar om ni som gillar den här ljusa stilen har mycket vita tapeter hemma, eller ljusa i andra nyanser? Hur upplevs vit tapet i större rum, blir det kallt? Eller kan man satsa på ljusbeiga utan att de i sin tur känns "gula"?

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.