Inlägg från: farzan |Visa alla inlägg
  • farzan

V50 Bra familjebil?

Har själv provat V50 inför ankomst. Mitt tips: Låna en V50 hos volvohandlaren, åk till barnvagnsbutiken och försök stoppa in den vagn Ni tänkt Er. Prova också andra barnvagnsalternativ. De tar ofta mer plats än du tror, och det kan vara centimetrar som tvingar dig ta av hjul eller annat som orsakar vardagsproblem framöver. Det är ofta betydligt billigare att köpa en kompakt "smart" barnvagn än en större och besintörstigare bil..... Har en kompis som överlevde småbarnsåren med en Renault Clio .

Själv dissade vi V50 då vi prioriterade bra benutrymme i baksätet då någon av oss kommer sitta där några år..... Jag är 190cm lång och min sambo fick inte längre plats bakom mig på V50.

Köpte själv en driftsäker mazda 6 2,3 kombi. Förvånat skojig och körglad bil som ligger i topp på driftsäkerhet. Har urkopplingsbar airbag sedan mitten på 05.

Lycka till!

• farzan
    cruZZe skrev 2008-01-13 10:23:47 följande:
    "Köpte själv en driftsäker mazda 6 2,3 kombi. Förvånat skojig och körglad bil"Allting är dock relativt
    Självklart är allt relativt, hade helst köpt en BMW M5 Touring, men Mazdan ÄR förvånansvärd rolig bil för att vara en präktig japanare ...och defintivt roligare än V50.
Svar på tråden V50 Bra familjebil?