• SiLiOs

Hur får man bort bruna beläggningar från toaletten??!!

Nu är det kris, jag får inte bort de sablars beläggningarna som sprider sig över vår toalett. Jag skrubbar och skrubbar och häller i diverse giftiga kemikalier; men icke!

Snälla, är det någon som har en dunderkur mot detta som faktiskt FUNKAR?

• Svar på tråden Hur får man bort bruna beläggningar från toaletten??!!
  • AnneSophie

Jag har alltid skrattat åt Cilit Bangs (heter det väl) idiotiska dubbade reklamfilm ("Hej, Jag heter Fredrik Berg och detta är Cilit Bang...") MEN... Jag bor i en stad där vattnet är mycket kalkrikt. Det blir beläggningar nästan på en gång och man måste hålla efter dom så att dom inte blir permanenta.
    Iallafall... Innan jul när jag var och handlade så fanns det 2-för-priset-av-1 av Cilit Bang, en anti-kalk och en anti-fett. I förrgår testade jag anti-kalk på vårt badrum och WOW... Det funkar ju otroligt bra! Jag har aldrig sett något så effektivt på just kalk och är nu omvänd!  
    Jag kan tänka mig att det vore super att låta sådant verka i en toalett över natten.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Maomao

släpp ner en diskmaskinstablett..alltså vanlig diskmedelstablett o låt den verka så länge som möjligt. det funkar riktigt bra hemma hos oss.

• zionsmormor

Hej
    Jag använder klorin och det blir bra.

• Dundermamman
    Maomao skrev 2008-01-07 14:06:36 följande:
    släpp ner en diskmaskinstablett..alltså vanlig diskmedelstablett o låt den verka så länge som möjligt. det funkar riktigt bra hemma hos oss.
    Håller med, maskindiskmedel löser de flesta beläggningar!
  • SiLiOs

Testade powerdrop och det funkade inte fast kanske beror på att jag råkade gå på toaletten och glömde bort den sen

• biina

detta låter kanske konstigt, men Coca-Cola fungerar. Häll det bara i toastolen och låt det evrka en stund använd se borsten o spola.

• Ellenor

Klorin har fungerat på 80% av våra bruna kalkfläckar. Men de 20% som är kvar är helt omöjliga att få bort, jag har provat i stort sett allt som står i detta forumet UTOM Cillit Bang, får prova det nästa gång =)

• twentyone

Klorin över natten, kanon!

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • Pruttiluskan
    biina skrev 2008-01-16 01:53:11 följande:
    detta låter kanske konstigt, men Coca-Cola fungerar. Häll det bara i toastolen och låt det evrka en stund använd se borsten o spola.
    Men det som är så gott att dricka!!! :) Det kan man ju inte bara hälla ut! :) haha
  • Pruttiluskan

Mitt ex hade sånadär tabletter som är till toan!

Fungerade jättebra, men kommer inte ihåg vad de kostar!

Finns väl i större mat affärer...så kolla nästa gång du handlar mat! :)

• KaeJ

Kasta ner en magnecyl...eller två.. har hört att det ska funka. :)

• KaeJ

eller är det treo.. båda finns kanske som brusisar! ;)

• Myslan me Zac

Det bästa till toan är ättika tycker jag. Häll i toan över natten och sen går det jättebra att ta väck på morgonen.

• MissSophiaS

När vi flyttade in i vår nya lägenhet, var toan så ful, så vi sa till.
    Det kom en städpatrull men de gav upp och beslutade sig för att ge oss en ny toalettstol!
    Så nu behöver vi hålla efter den! Räcker det om man bara har vanligt skurmedel för toalett, eller ska man köpa något speciellt? Vi vill ju bevara den så fin :)

• Tjottskan

Slängde ut frågan på jobbet idag och fick tipset att använda FÄLGRENT...... hihi.... ja sånt som man rengör fälgarna på bilen med! Det skulle tydligen göra susen. En vinröd turtle flaska som finns att köpa på bensinmacken. Nu låter ju inte detta som om det vore det mest miljövänliga....

Stolt mamma till Johanna och Emma
Svar på tråden Hur får man bort bruna beläggningar från toaletten??!!