Varför skaffa barn???
flowerLowa skrev 2008-01-06 13:46:57 följande:
Ja precis.. alla har ju olika mål med sit liv.. och mitt är ett vanligt tryggt familjeliv.. sen om jag nånsin får det är en annan femma.. som sagt, anledningen att jag så gärna vil ha det ligger troligtvis i att jag inte fick det själv i min barndom utan hela tiden sörjde det och var avis på min akolkamrater som hela tiden gnällde på sin mamma som glömde badbyxer hit och skolböcker dit. Vet ej hur många gånger jag tänkte för mej själv att va glad att du har en mamma... så jag tror det bottnar i min saknad efter mamma... men förstår absolut att alla inte ser samma mening i livet som jag... sen om jag inte får barn (vilket inte är det lättaste har jag märkt) så får jag ju omprioritera då.. kanske starta en kennel vad vet jag... hehe... men än har jag inte gett upp, jag är så ung än, så det är inget att snacka om.. med dagens teknink får vi hoppas det går för de flesta!!Men hoppas det går vägen och du får det liv du vill ha, sedan tycker jag det kan vara bra att vara lite äldre innan man får barn också.
Men just människor som skriver att man saknar liv före man har barn och att man inte vet vad lycka är det är dem jag menar att de inte vet vad de talar om.
För dem saknar livet kanske mening utan sina barn!!! Men alla vill inte ha barn, och alla vill inte leva det livet.
Själv har jag en son med det svenssonlivet med 2 barn, villa, volvo och hem&skola förening som du typ talar om det är min mardröm.
Det är ett liv jag inte vill leva, sedan får andra gärna vilja det! Men jag har andra saker som gör mig lycklig liksom...min son är en sak som gör mig lycklig men har även fler saker.
Därför måste man acceptera att folk är olika, man kan uppleva en enorm lycka utan barn också.