Inlägg från: Lady Sylvana |Visa alla inlägg
  • Lady Sylvana

Varför skaffa barn???

bebbe

Jag anser att alla är egoister, det är så vi människor fungerar. Vi sätter oss själva först och främst, vi tänker på oss själva. Vi försöker se till att vi själva mår bra, har det bra. Jag tycker inte det är fel alls att vara egoist, jag ser det som något man måste vara, för att överleva.

Man är inte onormal för att man inte skaffar barn.

• Lady Sylvana

jenny

Det är egoistiskt att skaffa barn ja, för du gör det för din egen skull. Du gör det inte för någon annan, du gör det för att du ska må bra. Jag förstår dock inte varför du tycker egoism är något dåligt?

• Lady Sylvana

tina

Nej, de är inte mer egoister, eller mindre egoister.

• Lady Sylvana

Jag ser ingen mening med livet, alla gör sin egen mening med livet. Men jag är ju inte troende eller, som det låter flera av er här är.

• Lady Sylvana

Själv skulle jag aldrig skaffa barn för någon annans skull än min egen, tycker man är lite korkad om man gör det.

• Lady Sylvana

tina

Nu verkar du fatta vad folk skriver, man är lika mycket, och lika litet egoist oavsett om man skaffar barn eller inte.

• Lady Sylvana

tina

Nej, inte då. Du vill att ditt barn ska må bra, eller hur? Alltså gör du saker för att barnet ska må bra, så att du mår bra också. Det är en bra förälder. Om du struntade i att ditt barn mådde bra, om du inte mådde dåligt om ditt barn mådde dåligt, så skulle du vara en urkass förälder.

• Lady Sylvana

tina

Precis, egoist alltså.

• Lady Sylvana

tina

Det svider inte alls, att du anser att ditt liv är barn. Det är dock ingen sanning att det är så, utan det är vad du känner.

• Lady Sylvana

tina

Ja, jag inser att du känner att det är så för dig själv. Du kan inte bestämma hur andra människor ska känna, om det de känner är rätt eller fel, om de är onormala eller inte.

Vad är det som skulle ge dig rätt till det?

• Lady Sylvana

tina

Du har missförstått helt och hållet. Vulgus förklaring är ju jättebra, de ville ha barn.

• Lady Sylvana

tina

Ja, du ville ha barn, för din egen skull, inte för någon annan, för några konstiga anledningar osv. Jag tycker inte det är konstigt alls. Men det är egoistiskt, man gör det för sin egen skull, förhoppningsvis. Jag ser inget fel på egoism alls, varför tycker du det är fel? Vad är det som är fel med det?

• Lady Sylvana

Jag kommer skaffa barn för att jag vill, och min man vill, inte för att någon anser att det är meningen med livet osv. Jag tycker bara man är dum om man försöker bestämma någon annans mening med livet, hur andra ska känna osv.

• Lady Sylvana

bebbe

Du är inte ett dugg mer eller mindre egoistisk än vad jag är.

• Lady Sylvana

bebbe

Varför skulle du vara mycket mindre egoistisk än vad jag är?

• Lady Sylvana

bebbe

Varför skulle du vara mindre egoistisk än vad jag är?

• Lady Sylvana

Man älskar inte varandra mer för att man skaffar barn ihop. Man gör det ju enbart för att man själv vill ha barn, inget annat.

• Lady Sylvana

amalthea

Varför är det dumt, att undra varför man vill ha barn? Folk får tänka efter lite, och jag tycker det är bara bra. Varför gick just de och skaffade barn.

• Lady Sylvana

Varför är det så farligt om mänskligheten skulle dö ut?

• Lady Sylvana

Konstigt skäl att skaffa barn, för att föra människosläktet vidare.

Svar på tråden Varför skaffa barn???