Inlägg från: Tina83 |Visa alla inlägg
  • Tina83

Varför skaffa barn???

men va??

dem som INTE skaffar barn är väl mer egoister??

jag har VALT att ägna mitt liv åt att ta hand o fostra två underbara pojkar, så att dom en dag fårr barn själva och får uppleva den fantastiska lycka det ÄR att få barn!

• Tina83

bebbe made in italy skrev 2008-01-06 14:54:57 följande:

asså, jag är med på dina noter. alltså, på din sida
  • Tina83

JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:56:34 följande:

Tina, jag anser inte det är en konstig fråga. Det är faktiskt en mycket bra fråga.Varför man skaffar barn.bebbe mede in italyEgoister är vi allihopa, ja. Jag håller själv på att skaffa barn, för att JAG VILL HA BARN.Alltså är man en egoist för att man SJÄLV VILL!!
    men man är ju lika mycket ego om man inte skaffar barn, då vill man ju bara ta hand om sig själv hela livet, och vill inte uppleva hur underbart det är att få barn
  • Tina83
    ElinaNikki skrev 2008-01-06 14:57:22 följande:
    Jag tycker vi startar en tråd istället med frågan hur man tänker när man väljer att inte skaffa barn...det är för mej ett mysterie nämligen. Tjingeling, nu lämnar jag tråden. Och jag håller på bebbe made in italy och Tina83 *s*
    aha, jag har funderat vad du menar...fattade inte inlägget med bananen
  • Tina83

Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:00:10 följande:

tinaNu verkar du fatta vad folk skriver, man är lika mycket, och lika litet egoist oavsett om man skaffar barn eller inte.
    jo tack, det fattar jag.

man är egoist NÄR man väljer att skaffa barn, när man väl fått barn är man, om man är en bra förälder, väldigt oegoistisk!!
  • Tina83

Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:02:19 följande:

Ah, men där föll du på eget grepp - "inte vill UPPLEVA hur UNDERBART det är att få barn" - med andra ord, det är litet som att ta droger, det är något man gör för sin egen skull för att ha det gött.Och nej, det är inte egoistiskt att skapa ett liv i en tid när miljön håller på att krascha, samhället blir kallare och olika otäcka grupper får allt mer makt. Jag vill bespara mina inexistenta avkomma dessa hemska framtidsutsikter. Om man ser ens egen roll som mamma som viktigare än att ens avkomma kanske dör i diverse katastrofer, utrensningar eller annat, ja, då får det stå för en själv. Jag är inte så grym själv.
    man kan ju inte tänka som du, skulle din morsa o farsa tänkt så hade ju itne du funnits.

klart jag var ego när jag ville ha barn.

men som jag skrev nyss, färäldrar är de mes OEGOOISTISKA människor som finns!
  • Tina83

JAG är BÄST skrev 2008-01-06 15:03:40 följande:

Tina83 Livet kan vara underbart utan barn med. Har man inte barn så är det heller inget man saknar om man valt bort barn. Eller hur?
    har man valt bort barn så är ju livet härligt för dem. men för dem som är ofrivilligt barnlösa är det en annan femma.
  • Tina83

bebbe made in italy skrev 2008-01-06 15:04:38 följande:

Ja exakt som förälder får man alltid sätta sitt barn i första hand och sig själv sist och det anser då inte jag vara ego...
    håller med till fullo!!

men det där är liite svårt att förstå för dom som inte är föräldrar.
  • Tina83

Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:07:38 följande:

Struntprat! Det finns ingen anledning att skaffa barn utom av egoistiska skäl. Kort på att man är hindu och tror att det finns själar som vill komma in i en kropp att födas i, så har man inga skäl att skapa ett nytt liv utom av egoistiska skäl. Vad har barnet att se fram emot? Mobbing (eller att mobbas pga inre otrygghet), fylla, dåligt sex, i värsta fall våldtäkt eller misshandel, en värld som stressar och pressar om att man ska vara bäst eller värdelös, och med litet "tur" så får man dö i en naturkatastrof. Och om inte, så i cancer eller annan sjukdom. Yay. Så generöst.
    ELLER, så kanske dom får uppleva fantastiska saker, resa, ha fina vänner, äta god mat, och förhoppningsvis få barn själv! tänk vad du inte vet alltså, du har ingen aning om vad du missar! shit alltså
  • Tina83

Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:09:47 följande:

tinaNej, inte då. Du vill att ditt barn ska må bra, eller hur? Alltså gör du saker för att barnet ska må bra, så att du mår bra också. Det är en bra förälder. Om du struntade i att ditt barn mådde bra, om du inte mådde dåligt om ditt barn mådde dåligt, så skulle du vara en urkass förälder.
    precis. jag är en bra förälder, jag skulle göra presic VAD som helst för mina barn.
  • Tina83

för mig ÄR faktiskt barn = LIVET!

jag är såå glad att jag har min familj.

vet att det svider för vissa när man skriver så, men det är sant

• Tina83

JAG är BÄST skrev 2008-01-06 15:11:54 följande:

Tina, man kan inte missa något som man aldrig haft.
    jag förstår helt vad du menar, och jag hoppas verkligen att du också kan skriva som vi en dag
    du blir nog en bra mamma
  • Tina83

Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:11:43 följande:

tinaPrecis, egoist alltså.
    jag är ingen egoist. jag är nog så långt ifrån ego man kan komma.

jag är generös, jag låter alltid alla andra komma före mig, jag bjuder alltid av det jag har. jag ställer alltid upp om det är något.
    så nej, jag kan inte hålla med
  • Tina83

Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:14:45 följande:

tinaDet svider inte alls, att du anser att ditt liv är barn. Det är dock ingen sanning att det är så, utan det är vad du känner.
    det är så, enligt mig, ja
  • Tina83
    VulgusProfanum skrev 2008-01-06 15:16:55 följande:
    Har inte läst tråden Så jag svarar på TS.Vi valde att skaffa barn därför att vi ville.
    det duger inte, här krävs lååånga förklaringar förstår du
  • Tina83

Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:18:12 följande:

Det är otroligt egoistiskt. Vare sig du förstått det eller inte. Finns inget så egocentrerat som martyr-personligheten. "Jag offrar mig minsann för ALLA andra, och OJ vad jag lider, men INGEN tänker på mig..."Jag är inte imponerad, alls. Det är den finaste grogrunden för barn som styrs med känslomässig utpressning (och inte bara barnen, utan resten av umgängeskretsen också).
    jag fattar precis vad ni menar, tro mig.

men jag är ingen martyr nånsin. jag mår bara bra om jag är med mina barn, och att dom har det bra. och tänk, jag gör det gratis. och vill inte höra att jag är duktig eller nåt.
    det är helt självklart för mig att göra det,.

nu ska jag äta min sons chokladbollar!
  • Tina83

Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:19:43 följande:

tinaDu har missförstått helt och hållet. Vulgus förklaring är ju jättebra, de ville ha barn.
    och det har jag också sagt i första inlägget.
  • Tina83
    VulgusProfanum skrev 2008-01-06 15:20:41 följande:
    OK Långa förklaringar var det ja *S*Nej vi skaffade barn därför att vi ville det och därför att vi hade möjlighet att ge ett barn det liv vi ville ge våra barn. Så enkelt var det
    men FYYY va ego du äääär! herregud!
  • Tina83

Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:21:57 följande:

Nå, jag tar mig friheten att inte tro på dig. Det är i alla fall inte sunt att helt leva för andra. Det kan jag skriva under på med stor tjock penna.Smaklig måltid!
    moaaahahahaha!!

shit alltså. blir så full skratt. jag måste gå nu.

ha så kul me katten
  • Tina83

Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:23:41 följande:

tinaJa, du ville ha barn, för din egen skull, inte för någon annan, för några konstiga anledningar osv. Jag tycker inte det är konstigt alls. Men det är egoistiskt, man gör det för sin egen skull, förhoppningsvis. Jag ser inget fel på egoism alls, varför tycker du det är fel? Vad är det som är fel med det?
    jagg, då öär jag väl egoist, på ett sätt.

och på ett sätt inte. tack för mig.
Svar på tråden Varför skaffa barn???