Inlägg från: bebbe made in italy |Visa alla inlägg
  • bebbe made in italy

Varför skaffa barn???

JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:47:40 följande:
    bebbe made in italy Men helt ärligt, vad vet du om han som person?. Han kanske blir den BÄSTA pappa ett barn kan tänka sig.Eller hur?
    Ja för att övertyga mig får han nog ändra syn på saker först, man skriver inte ett sånt inlägg om man planerar att bli världens bästa pappa....
    Jag har ett mirakel i min mage
  • bebbe made in italy
    JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:49:35 följande:
    bebbe made in italy Men ge dig nu!Så man är onormal om man inte vill skaffa barn?
    varför bryr du dig så mkt? Du är ju övertygad om att vi som skaffar barn är egoister och jag accepterar din åsikt, jag delar den bara inte. Du behöver inte dela min heller, men jag tycker dock som jag gör i alla fall...
  • bebbe made in italy
    Tina83 skrev 2008-01-06 14:52:22 följande:
    JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:49:35 följande: jag tycker inte det är onotmalt att inte skaffa barn, men jag tycker det är konstigt när dom frågar varför man väljer att skaffa barn.
    Det jag menade var att om man ställer frågan varför man skaffar barn och sedan skriver att det är onormalt och egoistiskt att skaffa barn så tycker jag det är bra mkt egoistiskt och onormalt att inte skaffa barn, var mer så jag menade. Jag anser att alla gör som dom vill, men meningen med livet är att föra sina gener vidare det är min fulla övertygelse!
  • bebbe made in italy
    JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:56:34 följande:
    Tina, jag anser inte det är en konstig fråga. Det är faktiskt en mycket bra fråga.Varför man skaffar barn.bebbe mede in italyEgoister är vi allihopa, ja. Jag håller själv på att skaffa barn, för att JAG VILL HA BARN.Alltså är man en egoist för att man SJÄLV VILL!!
    Grattis!
  • bebbe made in italy
    Tina83 skrev 2008-01-06 14:58:48 följande:
    JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:56:34 följande: men man är ju lika mycket ego om man inte skaffar barn, då vill man ju bara ta hand om sig själv hela livet, och vill inte uppleva hur underbart det är att få barn
    Ja presis!! Men JAG ÄR BÄST har ju erkänt att hon är världens egoist nu då när hon skall skaffa barn, då borde ju allt vara frid och fröjd
  • bebbe made in italy
    Tina83 skrev 2008-01-06 15:02:40 följande:
    Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:00:10 följande: jo tack, det fattar jag.man är egoist NÄR man väljer att skaffa barn, när man väl fått barn är man, om man är en bra förälder, väldigt oegoistisk!!
    Ja exakt som förälder får man alltid sätta sitt barn i första hand och sig själv sist och det anser då inte jag vara ego...
  • bebbe made in italy
    Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:07:38 följande:
    Struntprat! Det finns ingen anledning att skaffa barn utom av egoistiska skäl. Kort på att man är hindu och tror att det finns själar som vill komma in i en kropp att födas i, så har man inga skäl att skapa ett nytt liv utom av egoistiska skäl. Vad har barnet att se fram emot? Mobbing (eller att mobbas pga inre otrygghet), fylla, dåligt sex, i värsta fall våldtäkt eller misshandel, en värld som stressar och pressar om att man ska vara bäst eller värdelös, och med litet "tur" så får man dö i en naturkatastrof. Och om inte, så i cancer eller annan sjukdom. Yay. Så generöst.
    Oj du måste verkligen leva i en bitter värld, uch tycker ju synd om dig som har en sån negativ syn på livet. Om man väljer att inte skaffa barn så väljer man att låta de missa massa fantastiska saker som livet innebär, jag förstår mkt väl att du inte ill ha barn då du verkar se liveti svart, men själv tycker jag att livet är underbart. Jag älskar att leva och är jätteglad att just jag fått chansen att leva här och nu...
  • bebbe made in italy
    Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:09:36 följande:
    Inte alls. Snarare tvärtom - det finns inget så egocentrerat som mödrar som tror att de bara räknas som fruar/sambosar och som mammor. De är mycket gnälligare, normativa (i ordets mest obehagliga tolkning) och otrevliga än de mödrar som INTE ser sig som något slags martyrer för sina barn, utan som ser sig själva som viktigast.
    ja jag har ju förstått på dina inlägg att du har svårt att se positivt på saker och visst finns det dåliga mödrar, men det finns oxå underbara mammor... Du kanske borde gå i terpi så du kan se livet lite positivare inte kul att gå runt å se allt nattsvart jämt ju...
  • bebbe made in italy
    Tina83 skrev 2008-01-06 15:12:52 följande:
    för mig ÄR faktiskt barn = LIVET!jag är såå glad att jag har min familj.vet att det svider för vissa när man skriver så, men det är sant
    Det är samma för mig! Det har alltid varit så i hela mitt liv att jag sett barn och familj som meningen med livet. Jag anser att jag är på jorden för att föra mina gener vidare och för att ge mina barn den bästa uppväxt jag kan...
  • bebbe made in italy
    Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:15:10 följande:
    Lustigt. Jag lever alldeles utmärkt, utan barn. Det gör min katt också, fast hon är kastrerad. Ser inga zombie-tecken på någon av oss.
    Tycker du gör helt rätt i att inte skaffa barn!!!!!! Vissa människor passar inte som föräldrar och det är ju jättebra att man inser sina begränsningar!!!!
  • bebbe made in italy
    Tina83 skrev 2008-01-06 15:23:45 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:21:57 följande: moaaahahahaha!!shit alltså. blir så full skratt. jag måste gå nu. ha så kul me katten
    skall oxå lämna tråden nu. Det finns så mkt bitterhet här att man dånar, vi som skaffar barn är inte ego vi är oego, det kan jag skriva under med tjock svart penna
  • bebbe made in italy
    VulgusProfanum skrev 2008-01-06 15:26:44 följande:
    Själva handlingen att skaffa barn är en egoistisk handling- men när barnen väl har kommit till världen så går deras behov före ens egna- och då är man kanske bara semi-egoistisk
    jag ser det inte som egoistikt, jag ser det som att ge en annan människa chansen att få leva ett liv i vår värld....
  • bebbe made in italy
    Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:27:35 följande:
    bebbeDu är inte ett dugg mer eller mindre egoistisk än vad jag är.
    jo mkt mindre egoistisk
  • bebbe made in italy
    ict skrev 2008-01-06 15:28:49 följande:
    Det som är "normalt" för dig...kanske inte är det för andra.Och...vad är "normalt"? Men, det kanske blir lite för OT.bebbe made in italy skrev 2008-01-06 14:45:40 följande:
    om du tar dig tid att läsa i tråden så har jag redan förklarat hur jag menar... Tjing tjing...
Svar på tråden Varför skaffa barn???