Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:07:38 följande:
Struntprat! Det finns ingen anledning att skaffa barn utom av egoistiska skäl. Kort på att man är hindu och tror att det finns själar som vill komma in i en kropp att födas i, så har man inga skäl att skapa ett nytt liv utom av egoistiska skäl. Vad har barnet att se fram emot? Mobbing (eller att mobbas pga inre otrygghet), fylla, dåligt sex, i värsta fall våldtäkt eller misshandel, en värld som stressar och pressar om att man ska vara bäst eller värdelös, och med litet "tur" så får man dö i en naturkatastrof. Och om inte, så i cancer eller annan sjukdom. Yay. Så generöst.
Oj du måste verkligen leva i en bitter värld, uch tycker ju synd om dig som har en sån negativ syn på livet. Om man väljer att inte skaffa barn så väljer man att låta de missa massa fantastiska saker som livet innebär, jag förstår mkt väl att du inte ill ha barn då du verkar se liveti svart, men själv tycker jag att livet är underbart. Jag älskar att leva och är jätteglad att just jag fått chansen att leva här och nu...