Inlägg från: Lady Sylvana |Visa alla inlägg
  • Lady Sylvana

Varför skaffa barn???

mira

Men bara för vi njuter av sex, betyder inte att man vill att det ska bli barn av det. Naturen är ordnad så att man har sex, tycker det är skönt, och en biprodukt av det är att det blir barn.

• Lady Sylvana

mira

Precis, det är en biprodukt av att ha sex. Folk skulle ha lika mycket sex, även om det inte blev barn av det, så att säga att bara för man har sex, så vill man har barn, är helt fel.

• Lady Sylvana

jenny

Men det är ju meningen med livet för dig, inte för någon annan. Jag hoppas på att du någon gång känner en mening med livet för dig själv, och inte lever för någon annan.

• Lady Sylvana

Det är egoistiskt att skaffa barn, man gör det enbart för sin egen skull. Varför skulle det vara fel att vara egoist?

• Lady Sylvana

jenny

Men det är egoistiskt att skaffa barn, du gör det enbart för din egen skull. Eller påstår du att du inte ville, att du mår dåligt av att ha barn?

• Lady Sylvana

Jag tycker att argumentet att mänskligheten skulle dö ut, är väldigt dålig. Okej, mänskligheten dör ut, vem bryr sig egentligen?

Folk skaffar barn för de är egoister, så enkelt är det.

• Lady Sylvana

jenny

Läser du ens mina inlägg? Det verkar inte så. Jag har inte skrivit att det är egoistiskt att njuta av sex, det är dock egoistiskt att skaffa barn. Du gör det enbart för din egen skull, ingen annan. Men det är inget fel att vara egoist, alla människor är det. Mänskligheten kommer att dö ut, inte snart, men den kommer göra det, någon gång, det brukar funka så, att vissa arter dör ut, andra tar deras plats.

• Lady Sylvana

Människor är egoistiska, de har ett val. Men du skaffar barn för din egen skull, inte för någon annans skull. Eller hur?

• Lady Sylvana

jenny

Okej, du lider alltså av att ha barn? Du mår dåligt varje dag av att ha barn? Du skulle hellre önska du inte hade barn, men du skaffade barn, för att du var tvungen?

• Lady Sylvana

jenny

Nej, du är varken mer eller mindre egoistisk än vad jag är.

Svar på tråden Varför skaffa barn???