Inlägg från: Hajati |Visa alla inlägg
  • Hajati

Varför skaffa barn???

Varför man skaffar barn? Jo, för att det är naturens gång. En instinkt som man är född med för att människans art ska bestå. Bla.. bla.. bla..

• Hajati
    skorpionen80 skrev 2008-01-08 11:49:52 följande:
    Mulliga mamman80 skrev 2008-01-08 09:32:20 följande:
    Oj, jag tycker absolut inte det är egoistiskt att göra abort. Oftast tänker man på barnet, och på dess uppväxt. Varför skaffa ett barn man inte orkar med? Eller inte älskar? Är det då inte bättre att ta bort det innan det ens hunnit bli ett barn?Varför är det en idiotisk tråd?
    Inte orkar med ett barn? Inte älska sitt barn?
  • Hajati
    Alexiaa skrev 2008-01-08 15:09:07 följande:
    Så du skaffade barn för människan ska bestå alltså?
    Nej, lilla du - utan för att det var min biologiska instinkt att vilja ha barn, och därmed bidrar jag till att mänskligheten fortsätter...
  • Hajati
    skorpionen80 skrev 2008-01-08 15:21:25 följande:
    Ja.
    Nej.
  • Hajati
    Alexiaa skrev 2008-01-08 15:25:20 följande:
    Menade inte att kritisera eller något, men tanken har då aldrig slagit mig att jag vill göra en insatts på det viset att föra människosläkten vidare.
    Indirekt så är det ju så...
  • Hajati
    Alexiaa skrev 2008-01-08 15:29:40 följande:
    Finns ju många som inte orkar med ett barn och därför väljer att inte skaffa.Är ju massor med människor som inte någonsin kan tänka sig ett barn och verkligen inte vill ha!
    När man har sitt barn i famnen så skulle man aldrig kunna tänka att man aldrig skulle orka med henne/honom eller inte älska honom/henne. Men om man inte har ett barn så kanske man kan tänka så.

Eller egentligen? Vad vet jag? Finns säkert många som skiter i sina barn.
  • Hajati

Jag har inte svarat på din fråga:

Jag skaffade inte barn i den meningen. Jag blev gravid av misstag. Behöll det för att jag kände att det var rätt. Och det var det. Tack vare barnet driver vi nu ett framgångsrikt företag och bor i ett trevligt familjeområde.

• Hajati
    Alexiaa skrev 2008-01-08 15:34:07 följande:
    Vaddå, indirekt!Jag har aldrig skaffat barn för att föda människosläktet vidare, jag blev gravid av misstag så att säga och vet inte om jag ens hade skaffat barn annars.
    Men det var väl en instinkt som styrde ditt val - att behålla barnet?
  • Hajati
    Love4cats skrev 2008-01-08 15:54:02 följande:
    Lite förtydligande; En jämförelse...en katt tex styrs otroligt av instinkterna och tänker; "Para sig" då de beter sig som galningar under våren och hittar snabbt en partner..Jag tex tänkte inte så här när jag träffade min man "Han vill jag "para mig med" .
    Så tänkte jag.
  • Hajati

Mamma Anna skrev 2008-01-09 15:08:54 följande:

Hajati:du och alla andra som i tråd efter tråd klagar på sina lata män...
    HAHAHAHAHA! Skulle jag klaga på att min man är lat?! *skrattar högt*

Visst att han är lat - han bara driver ett eget företag och jobbar från 08:00 - 22:00 varje dag ! Jo, men visst är han lat!

Ursäkta, men vad är ditt problem?
Svar på tråden Varför skaffa barn???