• Eisa

Varför skaffa barn???

Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:14:29 följande:
    Eh, jasså? Skulle du begå folkmord, döda andra barn, sälja din släkt till maffian för trafficking för dina barn???Jag vet inte om det är vad jag skulle kalla en bra förälder, men det är jag det.En bra förälder behöver bara göra tre saker: Fostra sitt barn så det inte blir en bortskämd skit, lära barnet att överleva och visa barnet att man som förälder är viktigare än någon annan. Att visa barnet att det är viktigare än en själv är inte bra föräldrarskap, det är att skapa totala egomonster.
    Exakt.

Hur som helst är det EGO som fan att skaffa barn. Man dömer en ny människa till döden. Vet tyvärr inte hur jag ska förlåta mig själv.
  • Eisa
    MrsQ skrev 2008-01-07 00:41:33 följande:
    eiram13: Jag har varit i samma sits som du. Men mitt slutade i missfall.Tycker det är synd att folk har en så dålig *hmmm hittar inte ordet jag söker* .... till ordet egoist.Måste säga att jag är en av dom. Men på senare år så har jag insätt att om man inte är egoist så mår man inte bra i längden. Och då menar jag skälvklart i den positiva bemärkelsen.""Men det lilla som levde i mig... Jag kunde inte. Kunde inte neka honom eller henne en möjlighet att se himlen och havet. Känna doften av gräs. JAG kände det som om beslutet inte längre var mitt."" Det var väldigt vackert skrivet Egoist är ett ord som man kan tolka precis hur som helst."Det ligger i betraktarens ögon"...Precis som Bibeln...
    Haha, hur kul är det att stå och glo på havet och sniffa på gräs? Kom igen.
  • Eisa

Grejen är: människosläktet ska ju inte dö ut, det vore ju dumt, så skaffa barn måste man göra. OCH! Man kan försöka uppfostra dem till så kärleksfulla varelser som möjligt så att världen blir en bättre plats att leva på

Svar på tråden Varför skaffa barn???