Inlägg från: skorpionen80 |Visa alla inlägg
  • skorpionen80

Varför skaffa barn???

Amalthea skrev 2008-01-07 10:16:33 följande:
    Man skaffar barn för att det är vi gjorda för, vi kvinnior är byggda på det sättet att vi VILL och KAN föra vår DNA vidare, för att föröka oss, vårt levende har igentligen inte större betydelse mer än att vi ska föröka oss, men personlige så tycker ju jag att man skaffar barn för att man känner att man vill ha en familj, barn som älsakr en och om man vill ha kid med sin sambo så tycker jag att skaffar barn med hoon/han är något ytterst vackert som verkligen visar att man älskar varandra och att man älskar barnet/barn..tycker jag iaf.
    Som tur är har ju hjärnan utvecklats och vi är inte lika primitiva längre. Vår existens går ut på mer än förökning nu för tiden (här i västvärlden iaf).
  • skorpionen80
    Sallisen skrev 2008-01-07 11:23:27 följande:
    Min fråga blir nog i stället: varför INTE försöka få barn? (Jag tror inte att barn är något man "skaffar", de kommer inte på beställning).Barn är livets "grädde på moset", i mitt tycke en naturlig del av livet. Om man nu inte kan få barn är det en annan femma, men annars.
    Tja, varför skulle jag? Jag tycker de är jobbiga, tidskrävande osv. Har ingen längtan efter barn. Kan leka lite med andras barn, men ha ett på heltid? Nej tack.
    Ge mig en-två anledningar till varför jag skulle skaffa?
  • skorpionen80
    Eisa skrev 2008-01-07 11:29:47 följande:
    Grejen är: människosläktet ska ju inte dö ut, det vore ju dumt, så skaffa barn måste man göra. OCH! Man kan försöka uppfostra dem till så kärleksfulla varelser som möjligt så att världen blir en bättre plats att leva på
    Men ALLA behöver ju inte skaffa för det ;)
  • skorpionen80
    eiram13 skrev 2008-01-07 18:27:46 följande:
    Är det inte mer egoistiskt att skaffa en partner än barn?Det är ju något men verkligen gör för egennytan...Och sen för att man för sin egen njutnings skull har sex med partnen kan det av misstag resultera i ett barn.Om jag i så fall skulle singla slant, krona för abort och klave för att behålla, och det blev klave, vore beslutet ändå egoistiskt?
    Men partnern väljer ju också ut sin partner och de blir tillsammans och allt det där för att BÅDA vill.

Barnet får inte välja sina föräldrar.

Jag TROR det är så folk menar.
  • skorpionen80

Mulliga mamman80 skrev 2008-01-08 09:32:20 följande:

O de e inte barnets fel att de finns, de finns för att två änniskar älskar varandra... De e egoistiskt att ta bort de faktiskt... En annan sak e de väl om man blivit våldtaget o blivit gravid, då förstår ja varför man väljer att avbrytagraviditet... Om man inte skyddar sig så e de ju självklart att man kan bli gravid o då tycker ja man får ta sitt kast... De finns prev.medel om man inte vill skaffa barn!!!
    Oj, jag tycker absolut inte det är egoistiskt att göra abort. Oftast tänker man på barnet, och på dess uppväxt. Varför skaffa ett barn man inte orkar med? Eller inte älskar? Är det då inte bättre att ta bort det innan det ens hunnit bli ett barn?

Varför är det en idiotisk tråd?
  • skorpionen80
    Hajati skrev 2008-01-08 15:10:04 följande:
    Inte orkar med ett barn? Inte älska sitt barn?
    Ja.
  • skorpionen80
    Hajati skrev 2008-01-08 15:27:19 följande:
    Nej.
    Vaddå nej? Jag sa inte att DU inte älskar ditt barn.
Svar på tråden Varför skaffa barn???