Inlägg från: Miss Congeniality |Visa alla inlägg
  • Miss Congeniality

Varför skaffa barn???

OM man skall bortse från viljan så är det en biologisk instinkt i människan att vilja föröka sig.

ATt man känner ett "sug" är ju den biologiska delen i kvinnan/mannen att föröka sig.

• Miss Congeniality

Hade människan inte varit "så intelligent" hade vi inte förökat oss av ngn annan anledning en överlevnad av rasen.

• Miss Congeniality

Lady Sylvana skrev 2008-01-06 12:31:13 följande:

Jag ser inget fel i att mänskligheten kommer dö ut, det kommer den göra, tids nog. Förstår inte alls varför en del verkar se det som att hela universum dör ut, om mänskligheten dör ut. Har ni ingen verklighetsuppfattning alls?
    vad har det med saken att göra. Bara för att man kanske anser ngt annat en ex. dig har man ingen verklighetsuppfattning då.

Förmodligen är det så att vi tar kål på oss själva en vacker dag, men det är ju inget vi vet; kan lika gärna bli ngt helt annat.
  • Miss Congeniality

vet inte om du misstolkat Ts inlägg...men frågan är ställd i form av varför skaffar vi barn över huvudtaget...vad är det med barnafödandet och skapa barn o vilja ha barn som får oss att göra det?

är det bara biologi, är det viljan, önskan, omhändertagandet? osv.

det är en frågeställing iform av "finns gud?"

Tina83 skrev 2008-01-06 14:32:39 följande:
    TS, varför valde inte du abort?jag orkar inte läsa hela tråden, men det verkar som du inte alls förstår varför man skaffar barn.själv blev jag gravid i början av trean i gymnasiet. inte alls planerat, men det var ju nåt fantastiskt, och tack gud att jag fick barn!andra barnet ville jag ha för att jag återigen ville uppleva den fantastiska känslan av ett barn, och att få älska en annan människa gränslöst, och att få så mycket tillbaka. visst är det jobbigt att man måste va 100% fokuserad jämt, och ta 100% ansvar, men det man får tillbaka gör allt arbete såå värt det!sen skulle ju inte världen funka om vi inte skaffade barn.
  • Miss Congeniality
    Tina83 skrev 2008-01-06 14:34:51 följande:
    är du en sån? av dina inlägg verkar det som du beskriver dig själv.
    som sagt jag tror du har missförstått diskussion o börjar blir lite taggig o du läsa igen o hålla dig till sak o inte gå till personangrepp.
  • Miss Congeniality
    Tina83 skrev 2008-01-06 14:35:59 följande:
    Miss Congeniality skrev 2008-01-06 14:34:47 följande:

ok......fattar ingenting.....för mig är det självklart
    ok så varför skaffar du barn?
  • Miss Congeniality
    Tina83 skrev 2008-01-06 14:39:03 följande:
    Miss Congeniality skrev 2008-01-06 14:36:03 följande:

fattar fortfarande inte. så egentligen så har inget av det som skrivits i inläggen funnits ? typ? eftersom allt är fejk?'så uppfattar jag denna löjliga tråd
    hur är den löjlig! det är väll en stor fråga eller? varför skaffar man barn, varför skaffar du barn?

är det bara för att du vill eller är det för att du har ett behov av att föröka dig.

Att säga att man alltid viljat ha 10 barn är inget svar på frågan. Men varför vill du ha 10 barn?
  • Miss Congeniality

Precis....o alla är det till en viss del eftersom det oxå är en biologisk instinkt att rå om sig själv o sina egna.

1. skydda avkomma

2. skaffa mat

3. skydda revir

osv ....var o en för sig instinkten...o det gör man för att överleva. INSTINKT! människan är ju först o främst ett djur som vilken art som helst.

sedan att vi har mer sk intelligens o "hyvs" o påstår att vara civiliserade så är vi dock ändå bara ett djur.

Alexiaa skrev 2008-01-06 15:45:07 följande:
    Människor är ofta ganska egoistiska, alltså det behöver inte betyda att du är en dålig människa.Men någon helt osjälvisk handling vet jag inte om jag tror existerar, blir du glad av en sak är det ju inte en totalt osjälvisk handling så frågan är inte den att man är sämre människa om man ibland tänker på sig själv.Jag kan erkänna jag kan vara lite "ego" ibland, men samtidigt bryr jag mig verkligen om mina medmänniskor...Dessutom så kan man ju lägga ner snacket om att meningen med livet är barn, så är det ju inte...meningen med livet kan vara att få barn för just DIG!Men för många är inte meningen med livet att få barn, och det är mer accepterat idag att man faktiskt inte alls vill skaffa barn.
Svar på tråden Varför skaffa barn???