Inlägg från: malibos |Visa alla inlägg
  • malibos

Varför skaffa barn???

Wilmer var planerad, han kom bara lite tidigare än vi trodde Men tja, varför skaffar man barn? Jag ser personligen inte att man "skaffar" barn, barn är en gåva som inte alla kan få. Tyvärr finns det många som inte tar hand om det underbara mirakel som ett barn faktiskt är, och många som skulle göra allt för att ta väl hand om ett barn, men som inte kan få något. Världen är orättvis.

Men varför har jag barn? För att bilda en egen familj, se barnet växa upp, ge barnet kärlek och omsorg, ja jag antar att det i begynnelsen är av egoistiska skäl.

• malibos
    Alexiaa skrev 2008-01-05 16:19:02 följande:
    fia sthlm skrev 2008-01-05 16:15:48 följande:
    Det är väl logiskt att man inte får adoptera om man har ett brottsregister! sånna kanske inte ska ha barn...Jag vet att jag hade varit lycklig även utan min son och jag har aldrig sett barn som meningen med livet.Finns massor med lyckliga människor som aldrig velat ha barn och heller inte ha barn! Men som sagt nu idag så älskar jag min son och skulle inte vilja leva utan honom.Men just längtan efter ett barn tror jag aldrig skulle ha kommit om jag nu inte fått min son...Men som sagt de flesta kan adoptera i sverige, så i princip alla kan ju få ett barn men inte alla vill.
    instämmer med ovanstående. Har man gjort brott är det väl bra att man inte får adoptera?
Svar på tråden Varför skaffa barn???