Inlägg från: Legolina |Visa alla inlägg
  • Legolina

Varför skaffa barn???

Därför skaffar jag barn:

Jag har en bild av hur jag vill leva mitt liv och nu håller jag på att föverkliga min dröm. En familj med barn i ett hus tillsammans med en man jag älskar och ska leva med tills vi blir gråa och skruttiga

Att första barnet kom just våren -06 berodde på att vi då hade stabila arbetan och trivdes med livet i stan vi flyttat till.

Jag är också fullt övertygad om att det finns instinkter inblandade i beslutet att skaffa barn. Den välkända biologiska klockan tickade hos mig och tickar högljutt även nu - vilket gör att jag vill skaffa småsyskon.

Jag är övertygad om att vi är bra föräldrar som kan ge våra barn det de behöver och bidra till att göra dem till bra människor.

Men som sagt - det är hur jagoch min sambo vill leva våra liv som avgjorde - vi ska leva familjeliv för det gör OSS lyckliga!

• Legolina

Jag får erkänna att jag skaffade barn av egoistiska skäl.

Att sambon var överlycklig att bli pappa var bara en bonus - ingen direkt anledning till mitt egna beslut

Att mormor o farmor blev överlyckliga var även det bara bonus - jag hade skaffat barn även om de (mot förmodan) hade protesterat.

Men det själviska tar slut i och med att bebben är just bebis och inte längre en graviditet. Jag gör ALLT för mitt barn och jag tror flertalet föräldrar instämmer i det.

En aning högmod är också en del av kakan. Vi är övertygade att vi är riktigt bra föräldrar - så vi bör vara med i föräldraskaran pga våra fantastiska egenskaper. För just VÅRA barn (uppfostrade av oss) kommer att bidra positivt till världen.

Låter sjukt - men det är ju så. Om vi inte trodde att våra barn skulle bli fantastiska människor skulle vi inte ha satt dem till världen.

PERSONLIG LYCKA, HÖGMOD och BIOLOGISK INSTINKT

Svar på tråden Varför skaffa barn???