• emmizenma

Pappan kvar på BB?

Jag är inte rädd för själva förlossningen. Smärta, nålar, blod, spricka, sugklocka o.s.v känner jag mig inte ett dugg rädd för.
    Utan min största rädsla handlar om att bli "övergiven", alltså att min sambo inte får vara kvar med oss på BB.
    Det kanske låter banalt men jag har ångest över detta och vill verkligen inte bli lämnad kvar ensam, jag vill att han ska sova med mig och bebisen annars vill jag åka hem.
    Läste dessutom i vår lokaltidning att de kanske skulle ta bort familjeavdelningen.
    Kan man på något sätt skriva detta i journalen?
    Fler som kanske har samma rädsla?

• Svar på tråden Pappan kvar på BB?
  • little mommy
    3busungar skrev 2008-01-03 13:42:49 följande:
    ja skriv med det i journalen.skriv med det som är vir viktigt..allt beror på hur många det kommer in just när du ligger där om det har varit lugnt under dagen.om många åker hem osv..i örebro får man inte ligga kvar ,i huddinge har barnens pappa fått sova kvar båda gångerna..i örebro har de inget sånt alls om man inte blir opererad..
    vi fick vara kvar över natten i örebro, mycket beror på omständigheterna.
    och dom tog in en extra säng till min man på mitt rum
  • lillajag82

ja om man har långt hem men finns det bra bussförbindelser så får man inte det
    tro mig fick aldrig ha kvar min man i allafall
    så vi åkte hen dagen efter 1 natt sen palla jag inte med utan han

little mommy skrev 2008-01-03 13:51:26 följande:
    vi fick vara kvar över natten i örebro, mycket beror på omständigheterna. och dom tog in en extra säng till min man på mitt rum
    Emelié010224 & Albin060520
  • emmizenma

Min barnmorksa är inte kopplad till BB men jag kan väl be henne skriva in det i alla fall?

Usch så himla typiskt att man är lugn som en filbunke inför själva förlossningen men har sån ångest inför en sådan här grej!
    Jag får hoppas att det inte är så många som ska ligga på BB i västerås i April.
    Skulle lätt betala 1000 kr per natt om sambon fick ligga kvar Dyrt hitell

• little mommy
    lillajag82 skrev 2008-01-03 14:01:30 följande:
    ja om man har långt hem men finns det bra bussförbindelser så får man inte det tro mig fick aldrig ha kvar min man i allafallså vi åkte hen dagen efter 1 natt sen palla jag inte med utan han
    vi hade 4 mil bara, det går en buss varje halvtimme till dit vi bor. men vi verkligen krävde att han skulle få vara kvar, och vad jag såg fanns det en pappa till som hade sovit över, för övrigt var det ju knök fullt med kvinnor, men visst om man verkligen vill tror jag man kan få igenom det, vart man än bor.
  • lillajag82

men skriv i brevet att du VILL inte bli länmad utav din man/sambo under vistelsen
    att du VILL ha ett familje rum alt enkelrum med extra bädd i

• alegria

Min kille låg kvar två nätter på BB i örebro där har dom ju till och med dubbelrum med dubbelsäng. så jag tror det beror mycket på hur mycket plats som finns.

• cicci85

Födde på UAS och där fick vi ett eget rum och pappan sov där 1,5 natt precis som jag.

• bebbe2008

Har inte själv barn ännu men min gudson är född på BB i västerås. Båda mamman och pappan fick sova kvar 2 eller 3 nätter när han föddes utan problem.

• Emma Erika

Usch jag börjar närma mig förlossningen nu och känner mest ångest för detta med sambon, att han kanske inte får vara kvar.
    Jag hade plats på ett sjukhus först där de berättade att man inte fick ha kvar någon över natten. Då bytte jag till ett där de har familjerum. Men det finns ju ingen garanti för att det ska finnas något sådant ledigt just när vi ska föda.

Varför ska det vara så svårt att få dem att förstå att man kanske inte vill ligga där själv? när jag berättade de för min BM kändes det bara som om hon tyckte att jag var fjantig.

SKa på journalskrivning om 2 veckor och hoppas verkligen att jag kan göra dem införstådda med mina önskemål.

• lillajag82

dom e bort tagna :(
    familjerummen försvann för ett tag sen
    (eller kanske 1 run der finns ) just om någon har lång väg hem
    annars finns det 3 enkel rum som oftast snittade kvinnor får
    eftersom dom har ont o får smärtstillande
    men i de rummen går det få in en säng till om man tjatar till sig en säng vill säga

alegria skrev 2008-01-03 14:05:31 följande:
    Min kille låg kvar två nätter på BB i örebro där har dom ju till och med dubbelrum med dubbelsäng. så jag tror det beror mycket på hur mycket plats som finns.
Svar på tråden Pappan kvar på BB?