• emmizenma

Pappan kvar på BB?

Jag är inte rädd för själva förlossningen. Smärta, nålar, blod, spricka, sugklocka o.s.v känner jag mig inte ett dugg rädd för.
    Utan min största rädsla handlar om att bli "övergiven", alltså att min sambo inte får vara kvar med oss på BB.
    Det kanske låter banalt men jag har ångest över detta och vill verkligen inte bli lämnad kvar ensam, jag vill att han ska sova med mig och bebisen annars vill jag åka hem.
    Läste dessutom i vår lokaltidning att de kanske skulle ta bort familjeavdelningen.
    Kan man på något sätt skriva detta i journalen?
    Fler som kanske har samma rädsla?

• Svar på tråden Pappan kvar på BB?
  • RadixLee

Jag vevt att på NÄL i trollhättan får pappan vara kvar i mån av plats.

När vi var på BB sommaren-06 var han kvar med mig under de 3 dagarna som vi stanna.

Men du kan ju välja att åka hem då om det inte finns plats eller?!

• luzorsus

vi skrev att vi ville ha ett rum där sambon skulle få bo kvar. Men det fick vi inte, beror ju på hur många som föder etc. Hur många familjerum som finns etc.fråga din bm hur det ser ut på erat sjukhus.

• Hella182

jag hade samma känsla som du. Jag tog upp det med min bm och hon skrev med det i infon till förlossningen som ett önskemål att jag absolut inte vill vara kvar på bb själv.

När lillkillen kom så fick sambon stanna med oss på bb i 3 nätter innan vi åkte hem.
    Men jag kan säkert tro att det spelar roll var man bor...
    Prata med din bm så kan hon säkert hjälpa till lite i den mån hon kan.

• Freiya

jag var precis likadan. det va det som va det allra hemskaste med hela föda barn-grejern, så du är inte ensam, ts!

I borås fick pappan bo kvar med oss i 4 eller om det va 5 nätter. han fick betala 100:- per natt tror jag det va, men det spelade ju ingen roll. det va för att det fanns plats i det dubbelrum jag bodde. men vi låg på neo hela tiden, på BB vet jag inte hur det är.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • little mommy

jag var oxå det!! så jag skrev det i min förlossningsbrev och så "tvingade" jag barnmorkan att skriva det i min mödravård journal med, så pappan fick sova kvar, för jag sa det får inte han sova kvar då åker jag hem med! och man behöver bara stanna 12 timmar efter första förlossningen, så det är lugnt! det går att ordna! och skulle det verligen inte gå, så kan du ju bara åka hem efter 12 timmar, det är ju pappans första dygn med barnet med klart han vill vara med!
    fattar inte vad problemet är på sjukhus??

• Hella182

vi fick betala 200:- per natt för sambon på östra sjukhuset i gbg

• 3busungar

ja skriv med det i journalen.
    skriv med det som är vir viktigt..
    allt beror på hur många det kommer in just när du ligger där om det har varit lugnt under dagen.om många åker hem osv..
    i örebro får man inte ligga kvar ,i huddinge har barnens pappa fått sova kvar båda gångerna..i örebro har de inget sånt alls om man inte blir opererad..

• MissWhiskey
    RadixLee skrev 2008-01-03 13:37:37 följande:
    Jag vevt att på NÄL i trollhättan får pappan vara kvar i mån av plats.När vi var på BB sommaren-06 var han kvar med mig under de 3 dagarna som vi stanna.Men du kan ju välja att åka hem då om det inte finns plats eller?!
    fick inte min. blev utslängd halv sex på morgonen trots att det fanns platser men sen så hade de bettet sig som svin under tiden på antenantal oxå och jag hade havandeskapsförgiftning med högt blodtryck men inte fan fick han stanna för det. denna gången sa jag antingen stannar han eller så går vi DIREKT
    Mamma till Casper och Sophi
  • lillajag82

här finns inte familje rumen alls utan pappan får sova hemma
    om du inte bara är kvar 12 timmar då får man inte ens komma upp på bb utan får åka hem direkt från förlossningen

så här e det här där jag bor
    12 timmar efter förlossning hemfärd från förlossnings avd
    efter 12 timmar (24)
    minst 1 natt/dygn på bb avd o få all hjälp man behöver

pappan får vara kvar till ca 23 o komma åter kl 7 om så vill

Emelié010224 & Albin060520
  • PecklinG

Födde på Danderyd i Stockholm och där hamnade vi på ett babyhotell. Killen var tvungen att pröjsa 260 kr natten och det skulle betalas när man checkade ut Annars så har jag fått höra att det är väldigt svårt att få sina pojkvänner att få sova över på KS men man vet ju aldrig!! Södersjukhuset ska det inte heller vara några problem för killen att sova över på

Nu vet ju jag inte vart du bor men vi kan låtsas i Stockholm pga mina svar haha

Svar på tråden Pappan kvar på BB?