Inlägg från: Anonym (erfaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (erfaren)

Har tagit Efedrin. Är det en drog?

kornberoende skrev 2010-11-11 13:52:45 följande:
    Har bara läst TS. Jag missbrukade de ett tag och efter ett sjmordsförsök hade jag tagit en näve fullt med efedrin tabletter o massa alkohol. När jag kom till akuten o hade vaknat fick jag reda på att de var olagligt med efedrin..
    Den enda anledningen att efedrin skulle vara olagligt är om du skulle ha haft så mycket av det så att de misstänker försäljning.
  • Anonym (erfaren)

Varför tog du några gram av efedrin för?

Normalt tar man en dos på 30-50mg. Max 150mg(för erfarna) om dagen och känner man att man behöver mer för att bli pigg är det dags att ta en paus på ett par månader.

• Anonym (erfaren)

De på akuten har fel helt enkelt.  Men det är ju inte deras område heller att hålla koll på om det skall vara olagligt eller inte.

• Anonym (erfaren)

efedrin ger utslag som amfetamin i de enklare testerna. Men skulle det vara så att man blir testad och har bara tagit efedrin så skall man säga till så tar dom ett bättre test som ser om det är efedrin eller amfetamin man har tagit.

Om du har blivit dömd för narkotika för att ha smugglat efedrin, då måste du ha haft uppsåt att tilverka metaamfetamin. Efedrin är inte narkotika utan ett läkemedel.

Efedrin är fortfarande lagligt att ha och använda för personligt bruk, om man inte tävlar i idrotter som har andra regler. Har man mycket efedrin så kan man bli dömd för försäljning av läkemedel vilket är inte lagligt i sverige för privat personer.

Svar på tråden Har tagit Efedrin. Är det en drog?