Inlägg från: Anonym (Stopp nu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stopp nu)

Har tagit Efedrin. Är det en drog?

Jag förstår att du är rädd att förlora ditt barn i en vårdnadstvist! Har jag förstått rätt då? Det behöver du absolut inte vara, är din man missbrukare så finns det förmodligen dokumenterat någonstans. Du är verkligen ärlig må jag då säga, o det räcker med det. O du är ingen dålig mamma, sluta med det genast. Om vi skulle ta pulsen på alla oss mammor, så nog har vi nog med lik i garderoben, 5 djävla piller för att gå ner i vikt o för flera år sedan, inte spelar det någon roll. Du följer inte något mönster av att vara en missbrukare. Jag hör ju att du ångrat dig förtvivlat, så sluta slå på dig själv nu, det räcker. Din man är förmodligen bra på att hota o ljuga när det handlar om att få sin vilja igenom, men han kommer att bli genomskådad. Tingsrättsdomare har mer än erfarenhet, så försök att lugna ner dig o koncentrera dig på att vara mamma istället. Glöm inte bort att leva i nuet. Snälla du!! Var snäll mot dig själv nu, o ta inte ut några sorger i förskott.
    Lycka till!

Lätt för mig att säga, men jag tror verkligen inte du har något att oroa dig för.

• Anonym (Stopp nu)

Hej igen!
    Ja, du får sannerligen en massa olika både kommentarer o råd! Har du fått svar på det du egentligen är ute efter? Jag måste få vara upprepande, du behöver inte vara orolig eller känna dig som en dålig mamma. Släpp det!! Det blir inga konsekvenser av den anledningen. Det spelar ingen roll om det var lagligt då eller ej, har ingen betydelse för din skull. O jag läste någons inlägg, om att hennes mamma hade gjort nåt liknande så önskade hon att hon att hennes mamma blivit omhändertagen. Stackars tösabit säger jag bara! Att mista sin mamma för något så obetydligt. Hon kan inte ha det lätt med alla krav på sig själv o sin omgivnig. Vi är inte mer än människor, så är det bara, med våra fel o brister. Jag hoppas innerligt att du så småningom kan släppa detta o bara acceptera att du gjort det. Du är ingen dålig människa för det o definitivt ingen dålig mmamma, det kommer inte att påverka någonting för dig.

jag blir lite fundersam över våra kvinnoideal, att måsta vara så djävla smala o snygga hela tiden. Varför ville du gå ner i vikt så snabbt vid den tiden. Var det för att behaga din man, var det kanske så att det var han som ville att du skulle gå ner i vikt, att du skulle bli snyggare för hans skull, eller var det av hälsomässiga skäl? Själv har jag några extrakilon som jag släpar på, o vill bli av med, så nog kan jag förstå din panik, att snabbt bli smal. Vore det inte bättre om vi kvinnor stöttade varandra i den här vikthysterin istället för att kasta skit på varandra?? Du har ju lärt dig en läxa!

Egentligen så är det ju det som är problemet! Eller hur?

• Anonym (Stopp nu)

smoothiz!
    Håller med dig till hundra procent. Men i min värld så tror jag TS går fri på den punkten, hon blev inte beroende, men visst ska vi passa oss. Vi vet ju inte att vi är beroende förrän vi sitter fast i skiten. Hoppas hon kan gå vidare utan att behöva känna sig så rädd o ha så dåligt samvete för vad hon har gjort. Hon är förlåten för länge sedan. Hon har gjort ett misstag som så många andra av oss också har gjort. Vem vill inte vara smal o snygg? Dessa förskräckliga kvinnoideal!!

Ts! Jag lider med dig, önskar verkligen du får svar på alla dina frågor så ditt hjärta kan få ro. Jag ska tänka på dig idag!

• Anonym (Stopp nu)

Spelar ingen roll om det är knark eller ej, det är redan överspelat. Stackars Ts mår ju skit av det här. Varför älta om det är knark om o om igen?? Misstaget är ju redan gånget!

O föresten så klassas det inte som narkotika i Sverige. O sedan 1:a Septemeber 2005 så blev det olagligt att ta efedrin som inte omfattar receptbelagda efedrinpreparat. Usch vad jag krånglar till det, men ring sjukvårdsupplysningen om du vill, de kan förklara bättre.

Så kära Ts, du kan simma lugnt!
    Kram

Svar på tråden Har tagit Efedrin. Är det en drog?