Docendo díscimus skrev 2008-01-23 18:22:41 följande:
Mycket att läsa för att hinna i fatt. Det är så mycket som behöver Jesus läkande hand.Kortfattat kan jag berätta att Linnéa har fått en ny talpedagog som vi ser som en god pedagog. Som inte ens var orolig gentemot hennes utveckling - om hon skulle vara störd eller så bara pga hon är sen i talet. Som den andra "damen" tyckte- som lyckades delvis få läkaren i samma banor.Linnéa kunde alla ord - även med vissa uttalssvårigheter. Sofia, vår äldsta har tränad henne under leken. Vi behöver absolut inte tillgå till stödtecken - vilket vi och talpedagogen tycker att det är ett förvirrande sidospår. Utan att dagispersonalen får gå in och stäva upp i leken om Linnéa skulle vara ledsen eller om hon skulle avvika.Mina graviditetsvärden är okej - baby är beräknad den 10 februari. Men får se kanske kommer den redan på Linnéas födelsedag?
Vad skönt att ni fått en ny talpedagog som verkar bra! Tack Jesus!
Grace Jobe skrev 2008-01-24 16:01:41 följande:
Hej.. Här är jag, en kristen, ensamstående mamma med tvillingar födda 07. Jag fann mig själv och tron ganska nyligen. Och jag känner mig så hemma.
Välkommen hit! Vad roligt att du tagit emot Jesus i ditt liv!
orzia1 skrev 2008-01-22 20:26:48 följande:
Har äntligen träffat en förstående läkare idag..Det blir igångsättning här inom 2 veckor för oss (har fått prel datum som vi int ska berätta för ngn) så äntligen känns det som vi är på rätt vägTack för alla böner
Ååå vad skönt att ni fått en läkare som förstår din situation! *Ber och kramar om!*
Nu får ni väldigt gärna be för mig igen - för nu har jag åkt på värsta förkylningen IGEN med hosta och halsont. När ska detta sluta??? Himla, jag blir så arg och trött på dessa infektioner, jag som är på utredning på immunbristenheten och allt. ORKAR inte med detta, man orkar ju inte ha ett normalt socialt liv när man HELA TIDEN åker på massa infektioner! *blä*
God bless! *kram*