• Naia

När kan man åka utomlands med bebisen?

Jag tror det går jättebra med resan med din inställning. Spanien är ju sällan supervarmt i oktober, mer som svensk (åtminstone som det var förr) högsommar. Dessutom har de vanligaste charterresmålen allt du behöver, blöjor (libero och pampers), amningstillbehör och samma mediciner som i sverige även om de kanske har ett annat försäljningsnamn. Och vården är bra om något skulle hända. Dessutom är det inte långt hem om man mot förmodan skulle behöva avbryta. Det är ju lite värre om man är på filippinerna...

Passa på, det är ju jätteenkelt att resa när man fortfarande helammar, käket finns alltid till hands, perfekt tempererat och i lagom portionsförpackning. Och garanterat matförgiftningsfritt.

Tunna heltäckande kläder till bebben, en korthårig fårfäll till vagnen och sängen (ventilerar jättebra) och parasoll. Och solkräm, tuttvärmare (ja!) och en god bok till dig själv. Njuuuuuuuuuuuut!

Trevlig resa.

• Naia

Varför vänta med att berätta? Visst är risken för missfall stor de första 3 månaderna men har man inte berättat så står man ju där ledsen och oförstådd om der värsta skulle hända. Berättar man har man väl allt att vinna - delad glädje är ju dubbel glädje, du får en helt annan uppbackning och förståelse vad gäller trötthet, kräkningar osv. Och blir man bättre förstådd kan man ju ta hand om sig själv ännu bättre (utan att det verkar konstigt) och då borde väl risken för missfall minska. Eller?

Förra grav berättade jag inget förrän i v12, i denna berättade jag det för hela världen så fort maken sett plusset...

Svar på tråden När kan man åka utomlands med bebisen?