Inlägg från: Janna84 |Visa alla inlägg
  • Janna84

När kan man åka utomlands med bebisen?

Det beror väl lite på vart ni ska åka? Jag flög inrikes med vår son när han var sju veckor och det gick hur bra som helst. Flygvärdinnan sade att hennes dotter var tre veckor när hon flög med henne första gången. Bebisen kommer nog klara resan galant men frågan är hur du kommer må. Du lär ju vara ganska trött och fortfarande ha avslag.

Mamma till världens finaste Tage :)
  • Janna84

Jag hade kunnat tänka mig att resa inom Europa när sonen var runt två månader. Vi ska åka hela vägen till Bali och Bangkok när sonen är drygt åtta månader och det känns betydligt mer nervöst. Fast ta med i beräkningen att du kan gå över tiden med tre veckor. När i oktober ska ni resa i såna fall?

• Janna84

Ja, det är kanske lite väl tajt om nu bebisen skulle trivas bra i magen... Men svärmor blir säkert jätteglad när hon får veta den glada nyheten och bokar säkert en resa lite längre fram istället.

Jag har aldrig varit i Bangkok men jag har hört att det är hetsigt där. Fast jag är ganska lugn av mig och har rest en hel del så det går säkert bra. Det blir dessutom bara tre nätter i Bangkok och det ska vi väl klara av hoppas jag.

• Janna84

Jag kommer nog inte heller gilla Bangkok är jag rädd men jag kommer nog överleva. Min man är lite nervig men jag hoppas att han kan hålla sig någorlunda lugn. Kul att komma med barnvagn mitt uppe i allt Tur att Tage är så pass stor att det räcker med en liten sulky iaf!

Vi berättade tidigt för vissa men bestämde oss för att vänta till vecka 12 innan vi gick ut med det på riktigt. När vecka 12 kom så kände jag inget behov av att berätta det för någon så det dröjde ända till vecka 20 innan jag gick ut med det helt. Men då hade jag ju redan fått en liten mage så de flesta räknade ut det helt själv

Svar på tråden När kan man åka utomlands med bebisen?