• Loppan25

babyvakt topcom 1010

halloj

har inhandlat en Topcom babytalker 1010, men fattar inte hur jag ska få den att funka...
    Finns det någon annan som oxå har en sådan? så jag kan få lite hjälp.

Hur ska inställningarna se ut?
    jag får den att överföra sjud, men man uppfattar inte om pojken gråter eller bara knölar runt i sängen...???

• Svar på tråden babyvakt topcom 1010
  • Sandie86
    Mizzz skrev 2007-12-29 21:56:00 följande:
    på "ratten" som sitter på höger sida.
    Vi gjorde de igår men den brusar fortfarande
  • solida

Vår går bara igång när han vaknar... Men jag minns att först brusade den hela tiden, sen ändrade vi nån inställning så blev den jättebra. Jag minns inte riktigt hur vi gjorde dock. Men det står i instruktionsboken...

• Sandie86
    solida skrev 2007-12-30 08:12:45 följande:
    Vår går bara igång när han vaknar... Men jag minns att först brusade den hela tiden, sen ändrade vi nån inställning så blev den jättebra. Jag minns inte riktigt hur vi gjorde dock. Men det står i instruktionsboken...
    Minns du inte alls?
    Vi hittar inget alls i den boken. Skruvade på ratten i går men hjälpte inte..
    Jätte störande o höra de brusandet hela tiden
  • solida
    Sandie86 skrev 2007-12-30 08:26:36 följande:
    Minns du inte alls? Vi hittar inget alls i den boken. Skruvade på ratten i går men hjälpte inte.. Jätte störande o höra de brusandet hela tiden
    Jag hittar in handenheten just nu, men är det på den det sitter en ratt? När jag sätter på basenheten står det Tx uppe i vänstra hörnet, Ac och en liten våg över batteriet... Står det samma på din display? Har för mig att det var nåt med det där Tx...
  • Loppan25

min brusar så fort sonen låter det minsta, men man hör inte om han gråter, bara om man talar rätt in i mic

ska vox vara igång?
    ska man ställa in ch
    eller m

ska auto vara på?

kan någon kolla på sin och berätta vad ni har för intsäällningar på både babyenheten och föräldraenheten,
    igår när jag testade så hörde jag bara grannungarna som lekte spioner...

• solida

Nu har jag hittat handenheten. Förstår inte vad ni menar för ratt på sidan, den enda jag ser är volymkontrollen...? Jag tror att handenheten ska vara inställd på VOX och basenheten på Tx. Sen går det nog att ställa in känsligheten på den också. Antar att ni har provat på olika kanaler? Vi använder den mest i sommarstugan, där finns inga störningar alls. När vi har använt den hemma i lägenheten har det hänt att andras babyvakter eller walkietalkies har kommit in på vår frekvens, men då har vi bytt kanal.

• solida
    Loppan25 skrev 2007-12-30 09:47:33 följande:
    på babyenheten på sidan står det vox inte volym, iallafall inte på vår
    Ja det är sant... Det ser jag nu. Fast jag har för mig att det ändå är volymen som regleras. Men det kanske är vox-känsligheten. Iallafall ska man ha känsligheten inställd ganska lågt, för att slippa bruset. Man hör ändå när barnet gnäller.
  • Corgi

Hade en som vi blev tokiga på, fick en annan i julas!

• Mizzz

Tx betyder att det sänder (mao, om barnet inte låter kommer det brusa) det ska bara stå Tx när banet låter..

VOX är "känsligheten" för hur låga ljud den ska reagera på.

♥♥♥ - Linus 2007-04-21 - ♥♥♥
  • Sandie86

Nu har vi ställt in vår o den låter INGET alls om han inte låter

• Malia75

Vi har en topcom baby talker 1010 och tyckte den fungerade jättebra i början. Bara ha samma kanal på enheterna och ställa känslighetet (Strax under max för vår del) MEN, den har börjat strula, efter 3-4 användningar.

När huvudenheten fick in något ljud så hör man i handenheten att den startar för det sprakar till lite kort men ljudet förs inte över så jag hör inte vad barnet gör. Oftast fungerar den en stund när den inte använts på ett tag men efter några minuters anvädning så slutar den just föra över ljudet från huvudenheten.

Är det någon annan som råkat ut för det och har löst problemet? Vi beställde vår via nätet så man drar sig lite för att skicka iväg den för den fungerar ibland...

• Pelle79

Vår brukar bara brusa när batterierna är dåliga, då orkar den inte sända utan det är bara brus som kommer fram. Byt och testa om det hjälper.

Svar på tråden babyvakt topcom 1010