• jezzzzzika

När sa ditt barn sitt första ord?

Blev lite nyfiken på när era små sa sitt första ord. Min kille på 6 mån har i alla fall inte sagt något som ens kan likna ett ord ännu! Flört Skriv gärna vilket ord det var!
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-28 07:46
    Om ni vill får ni gärna svara på hur ni visste att det var ett ord och inte bara joller!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När sa ditt barn sitt första ord?
  • Little M

De som svarat 0-6 månader vad se de då och vad ?

• Terryleene
    mot skrev 2007-12-28 07:44:33 följande:
    0-6 månader? Yeah, right! Min dotter är 7 månader och hon säger baa-baa. Det kallas joller. Men visst, man skulle kunna hävda att hon försöker säga pappa. Fast det är inte riktigt sant
    Jag sa till vår bm att Thea "sa" Mamma men att det bara var vanligt joller som råkade bilda ett ord (Thea var då ca 5 månader). Hon blev nästan arg och sa att det är klart att det är ett riktigt ord och att hon menar att säga mamma!
  • Sapho

0-6månader. Tror det var runt 5-6. Han sa Hej hela tiden! :D

• VärstaGrymmaTjejen

Min son var 7 månader när han sa MAMMAMAMMAMAMMA. Lite senare kom andra ordet som var: BAJS
    Dottern var 8 månader och hennes första ord var PAPPA.

• Little M

Ja min bm sa oxå att våran son prata riktigt ord.. Han säger hej! De sa var BM men Jenny hör du inte han säger hej! Jag svara med,de är ju bara joller.. Men nej de var de inte sa hon.. :)
    Han är 7 mån på söndag...
    Sa detta runt 6,5 mån

• jezzzzzika

Tack för era svar, finns de några fler som vill dela med sig? Glad

• HEL

Första orden kom då hon var 10 ½ månad (röstade 11). Hon sa "titta" och "däää".

~Embla ღ 060404~ ♥ ~Lill-Bebbe v. 16 ღ BF 080620~
  • HEL

Självklart sa hon "mamamama" och "papapapa" långt innan men det sa hon ju inte med mening.

~Embla ღ 060404~ ♥ ~Lill-Bebbe v. 16 ღ BF 080620~
  • jezzzzzika
    HEL skrev 2007-12-28 12:03:49 följande:
    Självklart sa hon "mamamama" och "papapapa" långt innan men det sa hon ju inte med mening.
    Så säger min son ibland med men han menar ju verkligen inget med det! Glad
Svar på tråden När sa ditt barn sitt första ord?