• pluppiz

vart ska man resa i april?

Hej!

Någon som har bra tips på vart man kan resa i april med två barn på 3 och 5 år?
    Vill inte ha alltför lång flygtid då jag vill att barnen ska ha en så positiv upplevelse som möjligt. gärna sånt där hottell med mycket rutsch kaner och sånt..kanske all inclusive??

tacksam för tips

• Svar på tråden vart ska man resa i april?
  • abnocto

Är det tidigt i april är det nästan bara Gran Canaria eller Egypten om man vill ha något prisvänligt coh varmt.

• pluppiz

vi tänkte åka i slutet av april så de blir kansek en vecka in i maj också..

• Pyff

Om ni åker i slutet av april/början av maj så är Turkiet och Cypern varmast om ni vill hålla er inom Europa. Själva drar vi till Costa Blanca i Spanien 24 april och där ligger medeltemperaturen runt 22 grader, helt okej tycker jag eftersom vi betalar ca 7000:- för hela familjen jämfört med 15000-20000 som vi brukar betala för charter.

Pyff på er!
  • pluppiz

hur lyckas ni komma undan så billigt??

• Sestret

Åk till Mallorca. Boka flyget själv och en lägenhet med självhushåll. Billigt, lagomt varmt och supermysigt innan alla turister kommer!

• JoPoAnWi

Vi var på GranCanaria i april i år. Hade ca 30 grader varmt varje dag. Bodde på SunwingResort Arguineguin, ett toppenhotell när man har barn.

Mamma till 4 underbara pojkar
  • Pyff
    pluppiz skrev 2007-12-30 19:51:06 följande:
    hur lyckas ni komma undan så billigt??
    Är det mig du menar?
    Vi åker reguljärt med Ryanair - kostar 3700:- för oss tre t o r! Sedan hyr vi lägenhet privat för mellan 3000:- och 4000:-. Som hittat!
    Pyff på er!
Svar på tråden vart ska man resa i april?