• LisaHampus

    nån som använt tens.. hjälp

    sitter med värkar... bara framtill... magen.... var sätter jag tensen då?

    hjälllp

  • Svar på tråden nån som använt tens.. hjälp
  • Tigertofflan

    Har du inte fått instruktioner om hur du ska sätta den?!?!?!?!

    Pröva dig fram! Men kom ihåg att inte koppla 2 plattor från samma sladd över magen, utan ska du ha på magen, så ska de elektroderna från en sladd kopplas som så att du har en på magen och en bak i ryggen.

  • LisaHampus

    jo min bm sa.. sätt den i ryggslutet.. men de är ju inte där jag har ont... men de kanske hjälper där med...

  • Tigertofflan

    Ja, om man har en kabel bara och 2 plattor totalt, så är ju ryggslutet bra, i de där två "groparna" man eventuellt har där, eller där de där groparna skulle varit....

    Men har man 2 kablar och 4 plattor så kopplar du en kabel med en platta på ryggen och en platta nästan i ljumsken. Och den andra kabeln på andra sidan....

    Då kopplar man så att inte strömmen kommer över huvudet på barnet, utan strömmen går över höften istället.

  • taksi

    Visst ska man ha två röda fram coh två svarta bak? Bäst att du irnger förlossningen coh frågar dom, dom kan svara så att det blir säkert kopplat!

  • Tigertofflan
    taksi skrev 2007-12-25 20:50:22 följande:
    Visst ska man ha två röda fram coh två svarta bak? Bäst att du irnger förlossningen coh frågar dom, dom kan svara så att det blir säkert kopplat!
    Japp, alltså, en fram och en bak från en och samma kabel....
Svar på tråden nån som använt tens.. hjälp