• Raspberry81

EGV Riga, kan man lita på att man vekligen får göra ÄD i mars som de lovar?

Till mig mailade de bara vad de svenska preparaten heter. Och sedan sa jag till min gynekolog att jag behöver de för att nu var det dags att åka till AVA snart. Javisst! sa min gynekolog och jag hade medicinen på samma dag. Han skickade även över nya provsvar via fax, och det var de svaren de gick efter i medicinering (tror jag) Jag tror det beror lite på vilken relation man har till sin gynekolog. Och vem sitter och trycker i sig hormoner bara för skojs skull.......? Min läkare visste att vi väntade donatorsbesked, och har hjälpt mig som en räddande ängel hela vägen.

Och JA det händer att de glömmer bort inbokade besök. Vid första besöket var de lite irriterade för att VI kom utan att ha bokat tid, och vi satt där 1.5 timme och väntade. Dock hade de tagit fram ansökan från oss utan att de snappat upp efternamnen (så jag vet inte jag, tror det var en ursäkt för att de var fruktansvärt försenade, men en vanlig ursäkt hade varit bättre än sneda ögat) Vi hade kvar emailet med den bestämda tiden som vi visade upp innan vi gick på deras dator. Kändes skönt!

• Raspberry81

Primrose: Ja det är till AVA vi ska. Hihihi...skrattar lite eftersom min sambo sa exakt samma sak. Vi väntade och väntade och blev mer nervösa hela tiden. Vi tänkte: I denna takt kommer vi missa flyget!

Jag fick en ursäkt fr Päivi i Finland iaf. Hon sa att det blivit en miss emellan kliniken och henne.

Har ni gjort ÄD-försök där? Hur gick det?

• Raspberry81

Primrose: Näe vi var där i september. Vi hade som tur var sällskap av en liten tjej som var där med sin mamma (tror mamman var donator), och tittade på samma fiskar i akvariet i över en timme (skratt), men hon tyckte det var jättespännande med både fiskar och svenskar!

Ja det skulle vara jätteroligt att ha kontakt med andra som ska till AVA. Man kan ju ta sällskap om man är där samtidigt ngn ggn, och inte bara sitta själv och tråka. Min sambo drar hem efter han gjort sitt! (jag tycker inte han är speciellt mycket till stöd när jag är nervös heller, han gör oftast allt värre)

Tror ÄD är det bästa för er, men föstår om man vill ha sina egna gener i första hand! Jag har tyvärr inte den valmöjligheten. Min sambo vill gärna tvinga fram ägg ur mig (märker det eftersom han spekulerar i behandlingar som inte existerar), men han har acceptera fakta nu när det är dags!

Ja det är spännande....och lite läskigt!

• Raspberry81

Ja vi har dr Fodina.

Det måste vara mng svenskar i omlopp, som kommer och går i veckorna. Som återkommer om det ex inte lyckas 1a ggn (hoppas INTE vi återkommer)

Det är bra att ha kontakt med andra som ska/har tagit emot donation, och som har fått barn/ gravida, hemma i Sverige me´!Det finns en del frågor som kommer dyka upp i framtiden hos barnet, som kan vara bra att bolla med andra. Man skulle kunna göra träffar av ngt slag!

Men som sagt, befinner vi oss samtidigt där (OM vi skulle misslyckas och åker dit för ett second attempt) vill jag hubergärna hitta på nå´t!

Shop until you drop-dag, spa, fika, restaurang, promenad....vadsomhelst som förenar nytta med nöje!

Ha det kul på bion.

• Raspberry81

Låter som om jag menade att bara donations-mottagarna ska ha en grupp. Menade såklart bara att vi antagligen ändå hittar varandra i den stora gruppen, eftersom donation är lite speciellt, då barnet inte har sitt genetiska urspung i mamman eller pappan.

Raspberry81 skrev 2007-12-27 17:53:02 följande:
    Ja vi har dr Fodina. Det måste vara mng svenskar i omlopp, som kommer och går i veckorna. Som återkommer om det ex inte lyckas 1a ggn (hoppas INTE vi återkommer)Det är bra att ha kontakt med andra som ska/har tagit emot donation, och som har fått barn/ gravida, hemma i Sverige me´!Det finns en del frågor som kommer dyka upp i framtiden hos barnet, som kan vara bra att bolla med andra. Man skulle kunna göra träffar av ngt slag! Men som sagt, befinner vi oss samtidigt där (OM vi skulle misslyckas och åker dit för ett second attempt) vill jag hubergärna hitta på nå´t! Shop until you drop-dag, spa, fika, restaurang, promenad....vadsomhelst som förenar nytta med nöje! Ha det kul på bion.
Svar på tråden EGV Riga, kan man lita på att man vekligen får göra ÄD i mars som de lovar?