• Primrose

EGV Riga, kan man lita på att man vekligen får göra ÄD i mars som de lovar?

Raspberry: Är det på AVA i Riga ni gör er ÄD?

Vi fick vänta i 40 minuter efter bestämd tid på AVA vid vårt första besök (de kanske är vana vid att folk inte dyker upp och dubbelbokar...). Min man sa till mig: "om vi inte har fått komma in inom 45 minuter så går vi". Men vi kom ju in till sist - och sedan tog läkaren väldigt mycket tid till att prata, lyssna och undersöka, säker 75 minuter eller så. Det kändes bra.
  • Primrose
    Raspberry: Hihi - min man var ganska grinig eftersom vi (våra snillen) hade tagit färjan till Riga och inte sovit en blund på det usla skrovet. Nästa gång tog jag flyget! Ni var möjligen inte där den 26/11? Det var nämligen ett annat svenskt par där då vi var där som såg ut att ha väntat länge - jag bara undrade om det var ni!

Nej, vi har inte gjort ÄD ännu därför att när vi kom dit tyckte läkaren att vi skulle göra ett IVF-försök i stället. Tyvärr testade jag i dag negativt. Vi står redan i kö för ÄD och det kan viss ske redan i Februari/Mars.

Jag såg att ni snart ska dit för ÄD - vad spännande!!

Vi kanske ska starta en tråd för oss som går på AVA (vilket land det än må vara)?
  • Primrose

Ja, precis! Jag skickade ut en inbjudan till en fika i Riga "City" när jag var där ensam här på FL - men ingen nappade då. Jag fick gå på Spa och trösta mig i min ensamhet. Och så satte tjejen som gjorde ansiktsbehandlingen något på mina ögonlock som brände som eld. Senare på dagen svullnade ögonlocken och jag var alldeles röd. Så när jag kom till ET nästa dag såg det ut som att jag legat och gråtit oavbrutet sedan ÄP!

Ja, visst är det litet läskigt också. Men det kommer att gå bra - de är väldigt duktiga tycker jag. Är din läkare Dr. Fodina?

Jag öppnar en AVA-tråd senare. Nu ska jag iväg på bio!

Svar på tråden EGV Riga, kan man lita på att man vekligen får göra ÄD i mars som de lovar?