inte rädd
någon som inte e rädd för förlossningen fast fruktar att den dagen kommer när du får värkar å får panik, e inte rädd ett skit nu men vet de kommer.å hur blir ja då tro?
någon som inte e rädd för förlossningen fast fruktar att den dagen kommer när du får värkar å får panik, e inte rädd ett skit nu men vet de kommer.å hur blir ja då tro?
Hej kompis! Har liknade tankar. Känner mig rätt lugn men man vet ju aldrig, har ju inte gjort detta innan...
Ja. Jag kan inte föreställa mig att det skulle kunna göra så ont som folk säger...går och förtränger tankarna..tänker att jag på något sätt slipper undan..fast alla i min omgivning förutom EN person har haft jobbiga, komplicerade förlossningar..
jag är inte rädd för förlossningen nu och var inte det heller vid första. det jag är lite orolig över är att det kommer bli en jätte jobbig förlossning då första gick så bra och smidigt. Men rädd, nej det är jag inte. jag väljer att ta det då när det kommer...
jag vet inte om jag är rädd direkt men jag har fött två barn tidigare och lite orolig är jag ju. Jag har tack och lov haft "lätta" förlossningar utan komplikationer men jag är lite mentalt förberedd på att det inte blir lika lätt denna gång. Det jag kommer ihåg från de andra förlossningarna är att jag oroade mig innan såklart men när det väl satte igång kändes denästan som en lttnad, äntligen! För när det väl sätter igång så kan man ju inte göra så mycket utan det är bara att hänga med.
Jag var inte ett dugg orolig för smärtan innan förlossningen och jag tyckte inte heller att den var jobbig sen, använde ingen smärtlindring just därför. Däremot tycker jag att det är lite läskigt att krysta. Denna gång är jag inte heller rädd alls inför smärtan, men lite nervös över krystandet. Jag skulle gärna ta 3 andra personers värkar mot att de krystade ut min bebis sen. :)
Stora Gosan skrev 2007-12-20 12:48:39 följande:
jen bossman skrev 2007-12-20 12:49:09 följande:
Nä, de flesta tycker ju att det är en lättnad att få börja krysta. Det är ju klart att det är jobbigt, det är ju då man klämmer ut bebben. Men smärtmässigt och så är det nog inte så jobbigt. Jag tror att det beror på att jag har så stort kontrollbehov som jag inte gillar krystandet, man kan liksom inte styra kroppen längre utan man är tvungen att ta i för kung och fosterland. Skulle vara bättre om man kunde slappna av och bara andas igenom krystandet också, men så funkar det ju inte riktigt. :)
Men som sagt, jag tycker de flesta säger att det är värkarna som är den jobbiga biten. Så om du lägger ihop vad jag tycker om värkarna (pice of cake) och det andra tycker om krystningen (skönt att äntligen få göra något och inte bara ha ont) så har du ju värsta toppen förlossningen framför dig. :)
Jag körde jätte mycket med positivt tänkande innan förlossningen, bestämde mig för att va fan, klart att det gör skit ont, men jag kan inte få bort smärtan, så då kan jag lika gärna acceptera den och bara följa med istället för att försöka lindra den med olika metoder. Det funkade fint. Du får jätte gärna läsa min förlossningsplan och min förlossningsberättelse om du vill veta mer om hur jag tänkte innan och hur det blev och om du tycker det är kul att läsa sånt. :)
Lycka till!
Åååh, har precis samma tankar. e inte direkt ett dugg rädd nu egentligen. Det enda jag e lite halvskraj över e ifall det skulle bli komplikationer. ex akutsnitt pga något eller liknande.
fast nu började jag läsa förlossningsberättelser, och blev allt lite skraj, fast de jag läste alldeles nyss anses vara positiva berättelser...
Jag är rätt lättstressad av smärta. Tror lätt att jag skall dö om det gör för ont..
Stora Gosan skrev 2007-12-20 13:27:25 följande:
vad kul...jag tycker hela tiden att när jag läser, så verkar det så jobbigt för kvinnan, och så tänker jag: Nu kommer väl ändå snart slutet på historien? Då inser jag att jag fortfarande inte kommit igenom halva värkarbetet...det tar så lång tid med förlossningen, och gör bara ondare och ondare..jag har ingen aning om hur jag ska ta emot en sådan smärta så länge?
Och hur ska mitt kön kunna bli så stort?
Stora Gosan skrev 2007-12-20 18:48:51 följande:
TS: precis sådär känner jag!!