• Maskinisten

Udda intressen?

A´hoy!

Litet nyfiken på alla som jag presumtiva pappor, och även dom som redan hunnit bli pappor för den delen.
    Är det bara jag som håller mig med litet ovanliga fritidsintressen, eller är det vanligare än vad man tror?

*Jag är frimurare, det är en hobby bättre och mer givande än många.
    *jag är road av att försöka lära mig spela blockflöjt.
    *Vad idrott beror så gillar jag rugby, kajak och simning.

Det är bara några exempel, en kontrast mot alla trådar om bilar, fotboll, fiske mm. Även om en eller ett par av dessa kan bereda mig nöje så är det inte mina primära nöjen.

Jajja, det är bara en reflektion...

/ G

• Svar på tråden Udda intressen?
  • Oo v oO

Jag tror att folk är mer mångfasetterade än vad man i regel tror,

Jag är datanörd, ständigt på hårdvaru/överklockningsforum och gillar att spelar beta's till spel som kommer släppas.
    Håller även på med oljemålning.
    Har förmånga Alfa Romeos på uppfarten och fler lär det bli.
    Gillar inte sport och idrottar... inte alls vilket inte går helt ihop med att jag gillar att laga mat.
    Lyssnar ofta och nästan bara på elektronisk musik, drum'n'bass/trance.
    Och så har jag ett trädgårdsland

Men största fritidsnöjjet (eller heltidsnöjjet rättare sagt då jag är föräldraledig) är min son. Och det blir man snabbt varse, att man inte längre har tiden för många gamla fritidsnöjjen. Det positiva är dock att man ändå inte vill, då man mer än gärna lägger merparten av fritiden på att vara med barnen. (vilket även har den positiva bieffekten att frugan också kan vara med ;) )

• Aslev

Vet inte om jag är såå ovanlig,

men bland mina största intressen är att måla och teckna, det ger mig en helt meditativ känsla..

• nitraM

Radiostyrt och reptiler.

JA de är väl vad jag/vi pysslar med här hemma.

• Pappa Daniel

Jag har stort intresse för datorer men sedan jag dels börjat jobba med dom i mitt jobb 8 timmar om dagen och även tösen min blivit gravid så har jag mer och mer funnit att tösen och bebben blivit mitt primära intresse och det känns toppen. Jag läser böcker om allt som har med graviditet och barn att göra och umgås med tösen min på ett helt nytt plan. =)

• cruZZe

Har tyvär lagt så gott som alla intressen åt sidan då de både kostar lite för mkt pengar och tid för tillfället.

*Varit nordisk mästare i Q2 CTF/Ra2 2 år i rad.
    *Varit nordisk mästare i BF/DC
    *Tränat tävlat alpint samt freestyle 8år
    *Fanatisk BMW M-modeller älskare (R.I.P senaste M3:an)
    *Total prylbög när det kommer till hifi/hembio TV/projektor och datorer/konsoler.

Inga direkt jätteudda intressen, men som sagt, för tidsmässigt och ekonomiskt krävande just nu.

Nästa bil är dock siktet taget på en E60 M5 så då får frugan säga vad hon vill om pengarna

• Angelven

* Spelar blockflöjt (nåja, jag kan iaf plocka en melodi efter att ha lyssnat på dubliners eller liknande).
    * Renoverar kakelugnar i mitt hus
    * Älskar min trädgård - odlar kryddor och änglatrumpet - drömmer om att tokshoppa rosor (typ ett par tusen ) och vill ha en körsbärsträdsallé upp till huset.
    * Anser att sportbilar skall vara tvåsitsiga, öppna, bakhjulsdrivna och röda - och min miata var just det tills den råkade ut för pappaskapet och tvillingar (hade vi fått ett barn hade den inte sålts)

... och så gillar jag att fälla träd och såga till ved med motorsågen - det är meditativt

• boardrider

Jag har nog inte så udda intressen.

Parkour (även kallat streetclimbing, free running, etc.)
    Freebord (ja det stavas då)
    Snowboard
    Longboard
    Filma och redigera

hmm... jag verkar ge skäl för min signatur.
    iaf, allt brädåkande har lett till att min högra vadmuskel är dubbelt så stor som den vänstra ( jag sparkar fart med höger ben)

Jag gillar även att meka.
    plocka isär mbiltelefoner är kul!
    fixa med brädorna.

Att fixa saker är min meditation, timmar kan försvinna när man lagar något.

• Dannee

Ej pappa ännu men när huset är klart så j*vlar smäller det.

Har skog och natur som intresse. skogsskötsel, gallring avverkn ing föryngring allt som har med skog att göra. jag har 50 hk som jag håller på att lära mig på. Har köpt (Kommer på onsdag) fyrhjuling röjsåg yxor m,m ja allt för att jag ska kunna ta hand om skogen på bästa sätt "jag vet att jag behöver ingen fyrhjuling men det ska ju vara kul me :)".

Gillar även att renovera och bygga. Har ett timmerhus i från 1700 talet på 220m2 som jag håller på med .Klar med mina första 25 m2 "sovrummet" nu håller jag på med badrummet helt ifrån grunden på 16 m2.

Gillar även att cykla MTB på smala stigar, gärna nerför då det

kan går undan och adrenalinet pummpar som bara den.

Men bäst mår jag när jag jobbar med kroppen och får slita så att det gör ont . Då mår jag som en kung

• Cyberdansken

Gillar att fota, spelar lite dator i mån av tid.
    Barnen tar dock det mesta av min fritid.
    Drömmer om att nån dag bygga en Locust.

• Angelven
    Cyberdansken skrev 2007-12-26 10:39:22 följande:
    Gillar att fota, spelar lite dator i mån av tid.Barnen tar dock det mesta av min fritid.Drömmer om att nån dag bygga en Locust.
    Fler än jag som drömmer tydligen - du har väl hittat www.locostsweden.se ?

Där kan vi snacka udda intressen - att bygga sin egen bil
Svar på tråden Udda intressen?