• challe 1

hjälp mig prata med mig

sitter här ensam hemma sambon kommer hem snart, men jag har panik nu. gråter och skakar pch hyperventlierar. jag måste få höra att bebis inte mår dåligt av att jag mår så här.

varför jag har panik är för att jag är så himmla rädd för förlossningen, har ungefär sju veckor kvar till bf, och jag har nu kommit på för sent att jag inte klarar av det här. Min bm skickade en remiss till auroramottagningen förra tisdagen, men jag har inte fått svar ännu och nu har jag fått panik.

snälla lugna mig bara genom att berätta för mig att bebis mår bra fast jag är rädd och gråter och hyperventilerar.

• Svar på tråden hjälp mig prata med mig
  • challe 1
    idisb skrev 2007-12-18 15:45:06 följande:
    jag ha gott hos aurora mottagning pga av hemsk förlossning o det har varit guld värt! ha fått hjälp där med snitt som sist utväg och en plan på hur dom ska göra på sjukhuset och vilken skillnad! nu när jag va inne på kontoll va dom pålästa ( doktorerna) innan dom underöskte mig o kunde bemöta mig väl. ja ha levt med rädslan varje dag sen plusset. nu sitter jag här med svaga värkar o oj va rädd jag är.
    hur lång tid tog den prosessen? jag är rädd att jag inte ska hinna få nån hjälp av dom, just nu känns kejsarsnitt som enda allternativet men det är väl antagligen på tok försent. dumma mig att tro att jag ska klara detta själv, hade jag inte ignorerat tankarna och tänkt att ju närmare jag kommer ju lugnare blir jag. dumma mig. åh herregud kom preis på att det är ju julafton på MÅNDAG. jag kommer inte hinna träffa dom i år ju!!!
  • idisb
    challe 1 skrev 2007-12-18 15:47:40 följande:
    hur lång tid tog den prosessen? jag är rädd att jag inte ska hinna få nån hjälp av dom, just nu känns kejsarsnitt som enda allternativet men det är väl antagligen på tok försent. dumma mig att tro att jag ska klara detta själv, hade jag inte ignorerat tankarna och tänkt att ju närmare jag kommer ju lugnare blir jag. dumma mig. åh herregud kom preis på att det är ju julafton på MÅNDAG. jag kommer inte hinna träffa dom i år ju!!!
    jag fick komam direkt efter ul för allt skulel smältit in. sen fick ja komma dit så ofta jag ville. ingen kan tvinga dig o föda normalt! men jag hade väldigt stor otur med min förlossning. dom gick äntligen med på snitt o då va hon på väg ut så blev aldrig något. men det käns sköönt att ha ett snifflöfte om jag inte klarar av det. men såg du va i ve 33 så ring i mon o skynda på dom o säg att du ha panik. snitt bokas inte in fören runt ve 36 ändå ( oftast) o sen snittas man oftast runt ve 38. så länge dom ha tid kan du få träffa dom i år. jag ha bm tider i mellan dgr så öppet har dom
  • Lukas syskon

challe 1; Fick komma in jättesnabbt när det uppdagades att jag varit chockad efter första förlossningen. Blev inbokad flera gg i v i början. Har varit på sista besöket idag och det känns ok nu. Hyperventilerar inte längre i närheten av förlossningen el tycker synd om alla gravida pga de skall föda. Ibland kan det hjälpa att få bearbeta steg för steg sina rädslor med någon som har kunskap. Jag har utarbetat vad jag vill denna förlossning och vad som egentligen hände sist. Direkt när min journal öppnas kommer det upp ett brev om min upplevelse och om hur jag skall bemötas denna gg. Känns tryggt. Jag får dessutom komma tillbaks när jag vill + kommer bli kontaktad någon v efter förlossningen för att jag inte skall hamna i chock och ev deprission igen. Lycka till och kräv hjälp. Kram!!!

• challe 1

fan jag skuller inga auroramottagningen i dag. och min bm sa att deras telefon tid var 8:15 till 8:45 och på hemsidan står det samma sak. när jag ringer vid 8:15 så kommer jag till växeln och surtanten säger att jag har missat deras telefontid att den är mellan 7:30 och 8:00... jag har inte tid med det här. jag måste ju få prata med dom!

• Yrslan

Kan du inte bara åka dit och vägra gå innan du fått prata med någon, skulle jag gjort!!!! Vem vågar trotsa en gravid kvinna

• challe 1
    Yrslan skrev 2007-12-19 08:26:44 följande:
    Kan du inte bara åka dit och vägra gå innan du fått prata med någon, skulle jag gjort!!!! Vem vågar trotsa en gravid kvinna
    ja jag kände för att göra det i går eftermiddag när jag skrev den här tråden. men jag vågar faktiskt inte. bara att gilla läget och ringa lite tidigare i morgon.
  • solrosen00

du kanske hinner få en tid nåndag nästa vecka torsdag å fredag e ju inga röda dagar...

• FruSascha

Men gumman. Jag lider med dig. Åh det är jobbigt att vara orolig för förlossning och allt, speciellt som man inte kan få tag i någon som kan lugna ner en heller.

Jag tänker de kanske har juluppehåll. Jag hade gjort så att du ringer förlossningen direkt, de har dygnet runt telefon tid, och hör om det finns en aurora tillgänglig. Säg att du bara vill växla några ord med henne eller nåt. De flesta aurora BM jobbar ju på förlossningen.

• challe 1
    solrosen00 skrev 2007-12-19 09:40:23 följande:
    du kanske hinner få en tid nåndag nästa vecka torsdag å fredag e ju inga röda dagar...
    måndag nästa vecka är ju självaste julafton.
  • challe 1

har fått tag aurorabm i dag. gjorde mig inte gladare precis började gråta i telefon. dom hade fått min remiss förra veckan men det hade inte stått nått telefon nummer. fast min bm frågade vad jag hade för telefon nummer när hon skrev remissen. och dom jobbar bara måndagar och onsdagar. på måndag är det julafton och på onsdag är det en röd dag. sen är vi i januari, och då hade dom inte mycket tid heller, men hon skulle höra med sin kollega om dom kunde snickra ihop nån tid till mig. FAN jag har ju bf den 7 februari. kunde dom inte skicka mig till ett annat sjukhus då?

• FiaG

Jag håller tummarna för dig!

Själv är jag också orolig, men inte lika mycket som dig. Min BM försökte hjälpa mig genom att säga att jag ska försöka se det positiva i det som kommer att ske, att smärtan kommer ge mig ett efterlängtat barn osv...

Svar på tråden hjälp mig prata med mig