Inlägg från: hannabebe |Visa alla inlägg
  • hannabebe

Vittra-skolor?

Vikarierade som hastigast på en Vittragymnasieskola (nej, jag är inte lärare, inte ens i närheten, men anställdes ändå) och kan väl diplomatiskt säga att jag inte stannade så länge. Men den skolan har blivit väldigt utskälld så den kan vara ovanligt knasig faktiskt. Jag tror att eleverna upplevde en verklighet, föräldrarna en annan och lärarna en tredje (sen upplevde skolverket sedemera en fjärde som nog var rätt samstämmig med lärarnas).

• hannabebe

Jag hörde på avvägar om att en vittraskola hade "månadens elev". Är det något som ni känner igen från andra Vittra-skolor? Jag tycker inte det låter tilltalande, men jag kanske missat tanken bakom det. Vi är nyfikna på Vittra för vi har rätt höga krav på skolan (inte på att eleverna ska lära sig en massa och få bra betyg, men att det ska vara väldigt lite mobbin och tryggt och att alla elever ska känna att det är tryggt att gå till skolan och attt lärarna tar deras individuella behov på allvar.

Im fabulous; gick du på vittra?

• hannabebe

jennie ellie; får nog erkäna att det sticker lite i ögonen på mig. Det känns som att det finns rätt stor risk att det blir en popularitetstävling och att det egentligen inte är särskilt önskvärt att rösta fram vinnare även om det är berömvärda egenskaper. Jag skulle själv reagerat om man gjorde det på min arbetsplats.

• hannabebe
    homemade skrev 2008-01-08 21:26:16 följande:
    Jag tycker att det är positivt att premieras om man är en bra kamrat som lyssnar och ställer upp.Sedan så är det så att läraren styr så att alla blir det någon gång
    jo, fast inte genom att kamraterna röstar. Ränk dig själv på din arbetsplats om ni skulle rösta på vem som var den bästa lyssnaren! Omröstningar är nog faktiskt en sak som jag helst ser att skolan avståe helt ifrån.
Svar på tråden Vittra-skolor?