Inlägg från: jennie ellie |Visa alla inlägg
  • jennie ellie

Vittra-skolor?

Att vi kom in på vår Vittra skola är det bästa vi kunnat önska för vår dotter.
    Vi har inte märkt av något av ovanstående kritik alls!

• jennie ellie

Barnen är välklädda i dyrare märken och föräldrarna kör dyra bilar över lag. Smink används inte i åk 0-6 och det är mobilförbud inom skolans område för både barn och föräldrar.

• jennie ellie

Vi bor utanför gbg. Jag hade inte satt min dotter i skola norr- Nordöst-nordväst om stan just pg av alla problem och det stora antalet invandrare i skolorna. Segregerat ja, men hundra gånger hellre det än en stökig skola med bråk och dålig miljö, dåligt placerade resurser mm

teambe skrev 2007-12-16 17:25:47 följande:
    Okej, välbärgade familjer verkar det som hos er i alla fall. Fast det kanske också beror på kommun. Vi bor i Gbg och har väl i princip sorterat bort en skola pga att den känns för likriktad. Man vill ju inte heller att barnen ska hamna utanför.
  • jennie ellie

Härligt med en till nöjd vittra förälder, välkommen till tråden.

Vad är det som gör att ni inte vill sätta minsta i skolan?

Dottern började i nollan efter 4 i kö, och det var toppen för henne.
    Det som är så trevligt tycker jag är att även om varje barn har sin egen ansvarspedagog så är alla barnen alla lärares elever då de har dem i ämnen. Mysig stämmning när alla känner och pratar med alla. Inte dina-mina barn utan allas på skolan.

Antigone skrev 2007-12-21 16:33:24 följande:
    TS:de problemen du skriver om fanns, med betoning på imperfekt, på "vår" Vittra skola med tidigare.Jag ser det som att alla nya saker, nytänk går igenom sk barnsjukdomar som det krävs tid för rätta till.Vår Vittra har genomgått det du beskrivit under åren tidigare, ca 7 år sen, men numera finns inga obehöriga lärare, en extremt öppensinning atmosfär för just oliktänkande som nästan premieras istället och det ger ett mångfald som jag anser i sin tur ger ett djup för barnen.Nu går ju mina barn i högstadiet och kanske är det en skillnad från förskola och yngre barn/klasser.Tror inte jag skulle sätta våra yngsta barn på Vittra när de ska börja första klass utanb det får bli som de äldsta barnen- först när de ska börja sexan.
  • jennie ellie

Nej inte alls tyvärr, går i Kungsbacka.

Men mycket som gör att vi trivs är det fina läget (vid/på) golfbanan.

De fina nya/moderna lokalerna.

Skolans egna lilla skogsdunge där det leks hela rasterna.

Kocken!

Städtanterna som är så gulliga mot barnen.

Skolmorfar!!

De engagerade lärarna.

Själva vittrapedagogiken var inget som gjorde att vi valde skola utan allt det ovanstående.

Hade inte valt skola för pedagogikens skull om inte flera av ovanstående fanns.

Har bott vid kronhusbodarna för några år sedan men inte sett skolan...det är väl inte den med skolgård på taket??

• jennie ellie

Hörde bara något om en skola vid nordstan med rastgård på taket...
    Nej jag bryr mig inte om var den kommer från, har aldrig tagit reda på det.

Vi körde förbi för fem år sedan när vi bodde på annan ort och bara älskade skolan, läget och utssendet.
    Vi åkte upp och gjorde ett besök direkt...allt stämmde och vi satte oss i kö på en gång, kom med nöd och näppe in.

Så vi flyttade till Kungsbacka...

• jennie ellie

Ja jag är stolt innehavare av en periodens elev, två per termin trodde jag att det var?
    Barnen får själva rösta och lägga förslag på vilken elev de tycker är en bra vän, bra lyssnare, någon som inte stör andra, någon man känner att man kan anförtro sig till och liknande. Tror fröken fixar så att alla blir någon gång under skolgången för rättvisas skull. Diplom och en biobiljett är äran

Svar på tråden Vittra-skolor?