Inlägg från: FruÄdel |Visa alla inlägg
  • FruÄdel

Uppsala fikamammor del 3

Hejsan flickor! '

Har haft full rulle i helgen. Åkte ju på glöggparty i fredags, kom i säng där runt halv fyra (ungarna somnade som små änglar).
    Var jättetrevligt men vi var båda slitna dagen efter, jag sov 1½ timme innan siri vaknade och ville käka första gången...phu!

På vägen hem från stockholm hämtade vi upp en tjej kompis och åkte hem till oss, markus polare från falun kom förbi med sin söta gravida fru och på kvällen åkte vi hem till några andra kompisar. Kom hem runt ett och däckade båda två

idag har vi bara tagit det lugnt med barnen!!!

• FruÄdel

hejsan flickor!

Jag är med på torsdag!!!

Brantan kl 11.00???

FruÄdel
    FamG
    Helena

Har haft en toppendag här hemma med pepparkakshus verkstad och bus!

Kolan är hemsk! Går och nallar hela tiden!

Båt: guuuuuud va tråkigt att bli själv hemma... men det går väl fort. kommer inte ihåg varför du inte följer med? Tycker du att det är för tätt inpå nu med charlie? Ska sebastian oxå med

Kryckan: Vilken skitsoffa!!! Jag skulle få totalt psykbryt på EM. Förstår om du surnar till! Har aldrig hört ngt liknande!

• FruÄdel

Båt: ja, just ja minns nu när du påminner mig hur det var och förstår dig så väl! Kul att träffas på tors igen!

• FruÄdel

hejsan flickor!

Idag bär det av till Falun! M ska städa hos sin gamle far.
    Jag skulle förstås ha hjälp till om det inte vore för att det är så fruktansvärt rörigt där och vi är rädda att siri kvävs av allt damm och tindra river ner alla hans tavlor
    Så jag och ungarna ska julhandla, har inte handlat en enda klapp ännu...
    Hade egentligen tänkt träffa Tindras dagmamme- kompis med mamma idag men när vi talades vid på telefon kom vi fram till att vi behövde handla julklappar båda två. Skönt att känna att man inte är den enda som är ute i sista min.

Känns lite skönt att komma bort oxå så jag slipper sitta hemma oh känna att jag borde ta tag i den där julstädningen

• FruÄdel

Phu!!! Nu har vi kommit hem från falun!

SHIT, BLEV PORTAD FRÅN FAMILJELIV IMORSE!!!!

Skickade samma meddelande till tre gästböcker (kopierade och klistrade in) och fick ett meddelande att jag var misstänkt för spridning av spam och var portad ett antal timmar från FL!
    Kände mig lite kriminell trots att jag bara skickat meddeladen om vart man bäst fikade med två barn i falun, ha ha!

Var jättetrevligt att gå på stan om än lite jobbigt, blev dock inte så mkt handlat som jag hade hoppats på men det kändes ändå som en liten mini semester att komma iväg till en annan stad. Var och fikade hos en tjej kompis och hon följde med ner på stan så var vi och tittade på bebis kläder (hon väntar sin första i april) och fikade.

M fick relativt mycket städat och fixat hos sin pappa så vi har bara det sista kvar nu när vi kommer upp på juldagen, sen ska vi försöka tvinga honom att ha hemtjänst. Han har haft en stroke för 7 år sedan och är skröplig, vi har assisterat mycket tidigare men kommer inte orka/hinna/ha råd att åka upp två ggr i månaden nu med två barn.

Sture:hm, Tindra har dagmamma på torsdag... hon har dagmamma imorgon oxå egentligen men jag får nog ringa och säga att hon blir hemma, kom hem så sent och hon har varit i gasen hela dagen. Markus busade upp henne hemma hos sina kompisar som vi hälsade på så hon råkade trilla ur deras soffa, ner på bordet och i golvet med huvudet före
    Gick bra men bula och gråt till följd, stackaren!!!

Båt: Fy, så länge! Jag skulle inte klara mig! Har ju ingen naturlig barnvakt (mormor,morfar,farmor,farfar,syskon osv) så det har ju inte blivit att jag varit ifrån tindra mer än de få timmar jag var på förlossningen med siri.

Nu ska jag amma, duscha och knyta mig!

• FruÄdel

hejsan flickor!

Ville bara meddela att jag kommer lite senare imorgon, har läkartid med siri kvart i elva så kommer vi efter det!

nu ska jag städa lite här hemma!

• FruÄdel

hejsan flickor!

jättekul att se er som var på fikat igår även om jag kom insladdandes i sista minuten.

majsan: Jättekul att få prata lite mer med dig, skönt att få beklaga sig lite

trogga: Stackars liten, somna i duschen, har en till här hemma som vill kurera sig med vatten när hon är sjuk.

Trullsan: Jättebra ide med middag någon gång!!! Men det blir konstigt att se alla utan bebis

FamG: Shit, va smal och fin du hade blivit!!! jäkla skit, jag ligger i lä...får promenera mera...och äta mindre kola!

Sture: Hur gick det med lilla siri!!!

• FruÄdel

Jag ska ta stridsvagnen, stuva ner båda barnen och ta mig ner på stan. Lär ju inte bli ensam på stan

om ngn annan ska ner och vill ta en kaffe paus så är det bara att slå en signal!!!

• FruÄdel

Blev inget av att fara ner på stan för oss
    Var precis på väg med påklädda ungar i vagnen och upptäckte då att M glömt att sätta in siris bilbarnstol i morse!
    Vi skulle ha åkt hem tillsammans, får middags gäster ikväll och hinner inte annars.
    Blev en promenad iaf. Tröstar mig med lite kaffe och pepparkaka nu.

Ikväll har vi sagt att vi köper färdigmat till gästerna, sushi från eriksberg...mums!

Siri har inte bajat på två dagar nu...nämde det till läkaren på två månaders kollen igår men hon verkade inte bekymrad och alla säger ju att de inte får förstoppning så länge man bara ammar men...lite kinkig stackaren!
    Har testat alla vanliga knep, massera, cykla med benen, bära med
    magen nedåt osv...

• FruÄdel

Hejsan flickor!

Var iväg hela famlijen och handlade sista julklapparna idag utan att bli ihjäl trampade, phu! Men det var nära ögat några gånger
    De stora klapparna till barnen blev mickis kök till tindra, den med diskho till. Siri får ett babygym som hette Rainforest eller ngt liknande med en stor giraff, spegel och grejor.
    Blir nog bra tror jag!!!

Jag och markus köper inget åt varandra i år, kanske köper ngt gemensamt efter jul när hysterin har lagt sig.

Gjorde "Stures julmustkyckling" idag, med ris eftersom vi inte har ugn, funkar det med!

Jag är oxå sugen på fika i mellandagarna, men tindra är hemma så det beror lite på vart det blir för vår del.

Svar på tråden Uppsala fikamammor del 3