Inlägg från: palmblad |Visa alla inlägg
  • palmblad

Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?

När det gäller kungabarn får inte adopterade överta tronen.

IVF är okej. Tror inte ägg- eller spermadonation skulle godkännas. I kungahuset ska det vara blodsband.

Adhd skulle troligen inte vara nåt större problem. Alla i kungahuset utom drottningen har ju dyslexi o inte den enklaste för alla.

• palmblad

Eftersom man går ut med kunga-graviditeter tidigt, tror jag inte de för abort.
    En tidigare holländsk drottning hade röda hund under graviditet o fick ett blint barn, dock inte tronföljaren.

• palmblad

Eftersom kungliga graviditeter läcks ut så fort grav. är ett faktum, vet alla om det och hur blir det om hovet plötsligt förkunnar att en abort ska ske? Victoria har inte så många år på sig att få barn heller. Eller ljuger man och kallar det missfall?

Linda1976 skrev 2007-12-16 14:50:29 följande:
    Såhär tror jag: Den dag Victoria blir gravid så tar de alla tester som är möjliga, och skulle nåt avvika från det normala som blir det abort ögona böj.
  • palmblad

Spekulera kan man väl alltid. Klart man undrar. Det är ju inte alltid hon som bestämmer, trots att hon är kronprinsessa.
    Ex ungue leonem skrev 2007-12-16 15:28:28 följande:

Den enda som vet vad som skulle hända är kronprinsessan själv i så fall.Varför sitta och spekulera i henne?
  • palmblad

Ingen blir omyndig i Sverige idag, men man tilldelas god man för att sörja för ekonomi o person.Det är inte samma sak. Att va myndig innebär t ex att ha rösträtt o det har alla handikappade, även om de inte kan röra sig eller har förstånd som ett spädbarn.

Asra skrev 2007-12-16 23:17:10 följande:
    Vi lever i Sverige på 2000-talet.Jag tror att beslutet om abort eller inte kommer göras av Victoria och den blivande pappan om det scenariet skulle bli aktuellt. Som i vilken blivande mamma o pappa som helst, visst skulle de väga in sitt "kändiskap" så väl som resten av deras livsförutsättningarOm ett barn skulle med något slags handikapp skulle bli den förstfödde så skulle svårighets graden av handikappet avgöra om det skulle bli en tronföljare eller ej. tex så är det mer troligt att en son med en lättare form av ADHD skulle kunna ta över tronen än en med Down syndrom. En person med Down Syndrym blir väl heller aldrig myndiga, dvs de har en förtroendeman när de blivit vuxna eftersom de inte kan klara sig helt på egen hand.
  • palmblad

Ja, barnet skulle nog gå före i kön till att få hjälp. Men vi har också ett handikappat barn och bara en gång har vi stött på strul ang. hans vård.

mulena skrev 2007-12-16 23:25:11 följande:
    Challe N skrev 2007-12-16 23:19:08 följande:
    Jag tror att ett barn med en svårare form av ADHD kan få mycket hjälp tidigt, om ens föräldrar är rika och kända. Får barnen hjälp tidigt, klarar de sig också bättre och lär sig mer.skulle prinsessan få ett barn med ADHD, skulle det barnet få väldigt mycket träning och hjälp, därmed bättre förutsättningar att bli kronarvinge.
  • palmblad

Ingen kan tvinga nån till abort, men pressas för det.

• palmblad

Jag skulle också kunna åka världen runt o klappa små barn på huvet, om nån bara betalade resorna.

• palmblad

Ja, tack o lov lutar det åt det. Tycker hon tramsat o väntat alldeles för länge o ändå haft fast sällskap.

challis77 skrev 2007-12-21 01:56:36 följande:
    Ja vi får väl se vad som händer, många tror ju att hon i alla fall ska gifta sig till sommaren
  • palmblad

Prins Edward i England o hans fru kunde inte få barn. Drottningen "gav sin tillåtelse" till provrörsbefruktning. Tror de fick en dotter sen. Ändå var det inte fråga om donation, men drottningen skulle godkänna. Varför inte kräva samlagsställning för de som inte behöver IVF?

SmurfGirl72 skrev 2007-12-21 07:54:26 följande:
    Har själv tänkt tanken fast det var om kungens barn. Tror ärligt talat att att ett handikappat barn inte hade fått överta tronen...o att adoptera vid barnlöshet är en lösning men jag tror inte den hade fått överta tronen heller!
Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?