Inlägg från: challis77 |Visa alla inlägg
  • challis77

Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?

Visste inte vart jag skulle lägga detta, valde till sist etik...

Vad skulle hända om Victoria och Daniel fick ett handikappat barn. Jag menar den förstfödda skall ju ta över tronen en vacker dag, men tänk om de får ett barn med adhd, är det ok? Är det ok om barnet har downs? Är det ok om barnet är hörselskadat? Vart går gränsen? Finns det nån gräns?

...eller tänk om Viccan eller Daniel är infertil, får ett adopterat barn ta över tronen? Tror ni de skulle "våga" adoptera ett mörkhyat barn? Varför? Varför inte? Får ett barn som tillkommit genom äggdonation/spermiedonation ta över tronen? Tror ni kungahuset skulle berätta om något sådant inträffade, eller skulle det bli nedtystat?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?
  • challis77

..eller tänk om Victoria skulle komma ut ur garderoben och berätta att hon var lesbisk? Skulle hon någonsin få leva som homosexuell eller skulle kungahuset tysta ned en sådan sak? Mycket intressanta frågor och det kan ju faktist hända! Det är ju inte en självklarhet för alla att kunna få barn, alla är ju inte heterosexuella, alla får inte friska barn, osv... Roligt att så många svarar vad de tror!

• challis77

...men vart går gränsen för hur handikappat barnet tros vara vid ultraljudet för att hon ska göra abort? Om man ser kromosonförändringar? Om barnet saknar en kroppsdel, tex har ett (eller två) underutvecklat ben? Saknar armar? Om barnet har något fel på hjärtat? Om det är siamesiska tvillingar? etc etc?

Det blir spännande att se om allt går bra för Victoria framöver, skulle gissa på att hon gifter sig inom 1,5 år och sen tror jag hon kommer förska skaffa barn på en gång! (Om hon inte gör slut med Daniel innan och blir tillsammans med en tjej? )

• challis77

Ja, det skulle nog bli mer PR för DS-barn då, se bara när Viccan gick ut med att hon hade ätstörningar. Efter det tycker jag att många kom ut och berättade om sin ätstörningar, plödsligt var det inte lika "ofint" och konstigt att lida av det. Jämför med Paris Hilton också, hon skapade ju liksom ett mode med små gulliga hundar som accessoarer... Så visst, om Victoria fick ett barn med något handikapp, visst skulle det bli mycket PR runt just det handikappet.
    Tror inte alls Lefo menade något illa med det! Så är det ju bara...

• challis77

Idispidis, riktigt så skrev jag väl inte eller hur? Och att det skulle bli Inne med handikapp tror jag inte, däremor att det skulle bli mer acceptabelt i samhället.

• challis77

Marie A.... -ja, den var klurig

• challis77

Ja vi får väl se vad som händer, många tror ju att hon i alla fall ska gifta sig till sommaren

Äntligen gravid!
Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?