Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?
Jag tycker att det är en intressant fråga, jag läste just om denna frågeställning i Tala om klass.
För det första så tror jag att kontrollen av en blivande tronarvinge skulle vara mycket omfattande. Det handlar nog inte om bara ett rutin-UL i vecka 18. Jag tror att barnet skulle aborteras bort omgående om det upptäcktes downs syndrom eller en grav cp-skada. Det är vad jag TROR, och jag tror inte att det under några som helst omständigheter skulle komma ut till allmänheten.
En cp-skada kan ju iofs uppstå i samband med förlossningen och jag tror nog att hovet skulle komma på ett diplomatiskt svar till varför den stackaren inte skulle få ärva tronen.
Ett adopterat barn tror jag absolut inte skulle vara något alternativ, inte i ett land där folk upprördes över att den potentielle makens far bara är kommundelschef.
Jag hoppas att monarkin avskaffas innan Victoria hinner bli regent, så kan hon vara fri att adoptera från Kina, leva singelliv till hon är 45 eller uppfostra ett handikappat barn. För inget av det är något alternativ just nu.