Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?

Hjartesjalen skrev 2007-12-14 21:31:53 följande:
    For det forsta sa ar det som att saga att en adopterad inte skulle ha lika mycket varde tycker jag! Inte samma ratt som vi andra! Det tycker jag ar fel!
    Ja jag tycker också det är fel. Men monarkin är ju inte särskilt demokratisk ö h t, ta bara det faktum att man enbart kan ärva titeln/jobbet/uppdraget, så jag tycker inte det är konstigt att det är på det viset. Tråkigt absolut, men inte konstigt.
  • Jennie med ie

K J N skrev 2007-12-15 00:17:11 följande:

Om barnet inte anses lämpligt så går tronföljden bara vidare till nästa barn eller till ett syskon och vidare därifrån.De skulle aldrig adoptera ett barn medan de själva står kvar i tronföljden och definitivt ingen "mörkhyad".
    Nä, de lär nog inte ens bli godkända ifall de skulle ansöka. Tror inte det hade ansetts vara för barnets bästa att födas in i en sådan situation.
  • Jennie med ie
    ming skrev 2007-12-15 01:24:38 följande:
    Fast å andra sidan är det nog inte svårt för rika och kända människor att bli godkända, just pga det. Utan att behöva stå i kö, dessutom.
    För att få medgivande i Sverige hjälper det inte att vara rik och känd... Och det skulle som sagt antagligen inte anses vara i enlighet med barnets bästa att födas till de starka förväntningar det innebär att vara barn till kronprinsessan/drottningen t ex. Och det är ju en viss skillnad på "rik och känd" i betydelsen kung och drottning och att vara "rik och känd" i betydelsen Hanna Graaf och Magnus Hedman t ex..
  • Jennie med ie

Skulle någon med åtalsfrihet begå ett så allvarligt brott hade denne säkert avsatts från sin plats på nåt sätt och därmed kunat åtalas

Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?