Inlägg från: Lefo |Visa alla inlägg
  • Lefo

Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?

Jag som är mamma till ett barn med DS skulle tycka det var bra om Viktoria skulle få ett barn med DS.
    Sedan hoppas jag verkligen att detta barn slipper ta över tronen.
    Jag önska ingen detta jobb. 

• Lefo
    Rabies skrev 2007-12-13 15:34:03 följande:
    Lefo skrev 2007-12-13 15:19:18 följande: Det är väl rätt elakt att önska någon ett handikappat barn?
    Önska? Elak?
    Jag skrev att det skulle vara bra om hon fick ett barn med DS.
    Tänk vilken PR det skulle vara för alla med funktionshinder.  
  • Lefo
    Rabies skrev 2007-12-13 16:12:09 följande:
    Lefo skrev 2007-12-13 15:44:30 följande: Du skulle tycka att det var bra om hon fick ett handikappat barn, ska det inte tolkas som att du önskar att hon får det? Hur kan det tolkas på något annat sätt?
    I så fall hade jag skrivet att jag önskade detta. Men det har jag inte gjort. Jag skrev att det skulle vara bra och bra är för mig är det inte samma sak som att önska.

Men nu har jag i alla fall förklarat min enligt dig felskrivning.
  • Lefo
    Thursday skrev 2007-12-13 18:22:37 följande:
    Alltså, jag fattar ju att du kanske inte menade så, men du inser att du just påstod att folk skulla skaffa barn med Down's syndrom som gulliga accessoarer om kronprinsessan gjorde det...?
    Kanske inte menar. Tror du inte på vad jag skriver?
    Fluffguf skrev 2007-12-13 18:25:57 följande:
    Jag tyckte också att det lät lite så, som att DS skulle bli inne. Men visst, jag tror också att det hade gett folk en mer positiv syn på handikappade, för det kan ju drabba vem som helst, även prinsessor!
    INNE har jag inte heller skrivet.

Nu avslutar jag mitt skrivande i denna tråd.
  • Lefo
    Thursday skrev 2007-12-13 18:22:37 följande:
    Alltså, jag fattar ju att du kanske inte menade så, men du inser att du just påstod att folk skulla skaffa barn med Down's syndrom som gulliga accessoarer om kronprinsessan gjorde det...?
    Kanske inte menar. Tror du inte på vad jag skriver?

Ber om ursäkt jag läste fel och trodde det var mig du svarade.

/Lena

• Lefo
    Marie Antoinette skrev 2007-12-13 19:07:12 följande:
    Ha ha, det var det absolut inte. Jag heter ju Marie Antoinette for Gods sakeAngående det där med tvillingar fungerar ju först ut, först in på tronen OM det är en vaginal förlossning. Fast vad händer om det är kejsarsnitt, får läkaren välja tronarvinge då?
    Men man tar ut den som ligger längst ner fast det är kejsarsnitt.
  • Lefo
    Thursday skrev 2007-12-13 22:12:52 följande:
    Det gör man väl inte? Mina kusiner pratar alltid om det där, att den som egentligen skulle ha blivit äldste blev yngst när det blev akut snitt?

Ja i och för sig kan det nog vara så om man gör ett snitt från naven och ner.
    Tänkte tyvärr endast på bikinisnitt och då måsta men ta ut den längst ner först.

• Lefo
    Asra skrev 2007-12-16 23:17:10 följande:
    med Down syndrom. En person med Down Syndrym blir väl heller aldrig myndiga, dvs de har en förtroendeman när de blivit vuxna eftersom de inte kan klara sig helt på egen hand.
    Personer med DS blir vist myndiga.
    I Sverige blir man inte omyndigförklarad utan klarar man inte vissa saker kan man få en god man, oftast så skriver personen med DS och någon anhörig en fullmakt att denna anhörig hjälper till med vissa ärenden.
    En person med DS har tillexempel rösträtt.

Alltså en person med DS blir ALLTID myndig. 
Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?