Inlägg från: fruis |Visa alla inlägg
  • fruis

Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?

Jag tycker en annan intressant fråga är vad som skulle hända om Vickan blev gravid som ogift. Tvingas hon typ att göra en abort även om hon skulle vilja ha barnet? Det är ju svårt att slänga ihop ett kungligt bröllop på en vecka vilket gör det uppenbart för alla vad som hänt. Skulle hon välja sitt barn framför sin plikt som kronprinsessa? Tänk om hon redan har gjort abort någon gång?

• fruis

Marie Antoinette skrev 2007-12-13 13:38:27 följande:

Undrar vad som skulle hända om hela nuvarande kungafamiljen skulle omkomma i en olycka? Successionsordningen fastställer nämnligen att kronan bara kan ärvas av just vår nuvarande kungs arvingar... 
    Det är kanske därför de aldrig åker tillsammans allihopa?
  • fruis

Marie Antoinette skrev 2007-12-13 13:55:30 följande:

Jo precis, men vad händer om Stadshuset skulle sprängas under Nobelmiddagen?
    Låter nästan som en plan

Jag har avrit stark monarkist tills jag helt plötsligt en dag insåg att jag faktiskt är beredd att skriota monarkin. Det är stabilt för ett land att ha monarki men det är sjukt att kungafamiljen blir som fångar som inte får leva sina liv som de vill (åtminstone inte öppet). Dör kungahuset ut tycker jag inte att man ska ersätta med en ny släkt.
Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?