Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
Fam Ndreca skrev 2008-02-14 14:06:20 följande:
Fam Ndreca skrev 2008-02-14 14:06:20 följande:
Vi kan inte bestämma oss!! Lyssna på vårt "dilemma"
Vi har bestämt att vi ska bila ner till Albanien i Juni.
Alt 1: Danmark, Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien, Bosnien (Makedonien?) och Albanien.
Alt 2: Danmark, Tyskland, Österrike, Italien och sen båt från Ancona till Igoumenitsa (i Grekland nära gränsen till Abanien) och sen till Albanien.
Alt 3: Danmark, Tyskland, Österrike, Italien och båt från Bari - Durrës.
Vi ska till Saranda!!
Har kollat på båtar m.m. Kostar ca 400 Euro Ancona-Igouminitsa och ca 550-600 Euro Bari-Durres.
Fam Ndreca skrev 2008-02-14 14:50:39 följande:
e jag seg eller vad e en lovebox??
Fam Ndreca skrev 2008-02-14 15:12:57 följande:
Måste bara berätta en "gullig" sak. Min son satt och åt mat och så sa han bara rätt ut: "Mamma ett land som har en stjärna i sin flagga dom är jättedumma mot albanerna" ( Han menade såklart Serbien!!) och då skojade min man och visade Greklands flagga och sa att "de är ännu dummare m.m..m.m. " och sen sa han till min mamma en annan dag samma sak om landet med stjärnan och sen sa han att"ja sen är det ett annat land med en blå vit flagga som är ännu dummare och de är så korkade att man skulle slänga ut dem från landet"
E kanske dumt att säga så till honom men men... min mamma bara "ja men det är ju sant så vadå det gör väl inget" hehehehe....
hmm.... tar det bara 20 timmar att köra till italien???????? ni som känner folk som kört till kosovo eller MK? vet ni hur länge de kört? timmar? nätter de sovit på hotell m.m.?