Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
är detta nationalsången?
">
är detta nationalsången?
">
Hej igen
Upptäckte på vårt luciafirande att alla mammor delades i grupper (och jag fattade såklart inte och minglade MELLAN GRUPPERNA, fick lite svarta blickar)
En grupp jag blev lite fasinerad av var det i toppen av pyramiden, "häftiga gruppen" för att bli med i den måste man tydligen ha en bugabo vagn eller vad den heter (nej jag tyckte inte den var fin men tydligen dyr) och man klär barnen i MOLO, Katvig, Småfolk, Laban och liknande, de enda som är viktigt är att det är dyrt...
observera! INTE HM, Lindex eller några simpla katalog och gud förbjude!!!!!! BEGAGNAT!!! (alla mammor gör korstäcken när de hör detta ord!!)
Är det så där ni bor???
förlåt nu men jag kunde bara tänka detta när jag såg dom "era ungar är lika fula ändå.."
(de var inte fula, inte alla iaf)
är det så överallt???
ps, jag bryr mig inte om vad folk har för vagnar och kläder men att någon skulle vara bättre än någon annan för det kan jag inte förstå...
kan inte förstå att de sedan kan gå och prata med andra albaner!?!?!
men jag skulle ringa åt en albansk familj som vi känner till skolpsykologen och be henne skicka ett papper till advokaten och det slutade med att hon berättade detaljerat om dotterns problematik... Känndes inte bra, familjen måste ju berätta själva för vänner och bekanta om deras problem... De måste ju ha rätt till att bestämma själva vad de vill att andra ska veta..