Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
nä..
vet inte ens hur ska fira, än
nä..
vet inte ens hur ska fira, än
tycker inte heller den var något speciell
mannen brukar gilla albaniens, men inte nu
mm, de tror att man får allt. de fattar inte hur mycket man får slita för allt. inte heller att man inte får nåt gratis och vad allt kostar
mina barn får, men så är ju min äldste 6½ också. sen har det ju blivit att syskonen får också då..
men försöker verkligen med enbart lördagsgodis, och är vi bortbjudna eller nåt så kan de ju få. ibland hemma händer det också att det blir någon mer dag. men oftast lördagar.
fast där får jag tyvärr kämpa emot min man också för han tycker inte att det gör något att de får när de vill. och när de vill. men han börjar väl fatta nu. *trögstartad*
fast jag är extra stenhård på att de MÅSTE äta mat först annars får de inget godis.
som jag brukar säga till dem att vill de ha nåt eller göra nåt, så måste de göra nåt tillbaka också... (kanske inte de bästa orden för det, men ni fattar)
klagar inte du på dem så ska verkligen inte de klaga på dig. alla gör ju det som de tycker är bäst för sina barn. men man ska inte lägga sig i andras sätt. visst kan man ibland säga vad man tycker om vissa grejer, men är ju alltid föräldrarna som bestämmer i sista hand.
de borde ju fatta verkligen det du beskriver om sina barns tänder. vad skyller de det på annars??
visst att man kanske blev lite besviken för att man verkligen ville ha de kläderna. men bli sur för det är ju en annan sak. man ska ju visa sin tacksamhet för det man får och visa vara sur för det man inte får. man kan ju inte förvänta sig allt
tur i oturen ju med den genen
god morgon
skönt med någon mer här
skönt ändå att de inte bara vill dra åt sig allt. men sen vill man ju ge dem presenter också.
fast de ska ju inte se det som en självklarthet
bra att de är så att de inte bara vill roffa åt sig, men synd verkligen att de fått "lära sig" det på det sättet
Fam Ndreca skrev 2007-12-18 09:42:24 följande:
nej, nu efter att ha kommit ifatt er i tråden ska jag försöka hinna göra lite nytta medans barnen är på dagis och i skolan och lillen sover
ha en bra dag tjejer
kramar i massor
kolla den här tjejer
msnse.hallmark.be/ecardFull.aspx&cat=498
visst var den
Fam Ndreca skrev 2007-12-18 10:35:16 följande:
tryck ut bebisen NUUU!!!!!
verkligen otacksamt