• funbun

    Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

    alisandra skrev 2008-02-10 22:00:58 följande:
    Okej, men varför inte Valle också? Kom han efter eller vadå?
    hahaha nä han e en brottsling
  • funbun
    alisandra skrev 2008-02-11 14:14:58 följande:
    Nej, inte jag heller! Haha. Aldrig i livet! Jag kommer gå till en salong då och göra det ljusare. Men provade hemma igår för skojs skull bara. Och dom hemma blekningarna är ju inte lika starka som salongerna har så mitt kommer ju iallafall bli ljust där. Nej, förstår hur hon har gjort på dig.. Och det blir väl bäst resultat om man inte blond från början. Ditt hår ser iallafall super fint ut!Hur man lägger upp bilder vart?Här i tråden eller på sin sida?Jag kan försöka hjälpa dig om du vill? Men inte säkert jag heller vet! Haha.Mèlie E skrev 2008-02-11 12:06:40 följande:
    Jane hellens slingblondering är VÄLDIGT starkt sen så har h&m en 3% också.
  • funbun
    alisandra skrev 2008-02-11 15:33:49 följande:
    Jag kommer iallafall göra på en riktigt bra salong.
    Ja jag färgar aldrig håret själv. Min syster som snart är frisör fixar mitt hår hihi
  • funbun
    PuMaMoRsAn skrev 2008-02-12 12:23:01 följande:
    Igår hade vi möte ang våra nya arbeten. Det fanns 2 55% tjänster och en 44% tjänst på äldreboende... Samt en 70% på hemtjänst. Och ett vikariat på grupp bostad. Dessa är vi 5 st som ska slåss om!!!!Så tja jag är i stort sett arbetslös just nu kan ´jag säga...Får se hur jag ska lösa min framtid!!!Komemr nog itne vara så aktiv här pga att det finns så mycket annat att oroa sej för och lägga tid på!Hoppas ni förstår!
    Är du inte full LASad än så du får lön ändå fast du inte arbetar?
  • funbun
    PuMaMoRsAn skrev 2008-02-12 12:23:01 följande:
    Igår hade vi möte ang våra nya arbeten. Det fanns 2 55% tjänster och en 44% tjänst på äldreboende... Samt en 70% på hemtjänst. Och ett vikariat på grupp bostad. Dessa är vi 5 st som ska slåss om!!!!Så tja jag är i stort sett arbetslös just nu kan ´jag säga...Får se hur jag ska lösa min framtid!!!Komemr nog itne vara så aktiv här pga att det finns så mycket annat att oroa sej för och lägga tid på!Hoppas ni förstår!
    Är du inte full LASad än så du får lön ändå fast du inte arbetar?
  • funbun
    PuMaMoRsAn skrev 2008-02-12 14:15:55 följande:
    Personliga assistenter har annat avtal som innebär att nä'r en vårdtagare/brukare dör så erbjuder kommunen dej de jobb som finns och du blir uppsagd på resttrerande.Hylte är en liten kommun ch de kan inte bereda jobb åt oss ala 5 plus ett annat ärtende på 3 anställda. Alltså 8 fast anställda heltider som ska ut på jobb...Vi är då övertaliga och Det spelar inte någon roll hur länge du jobbat i kommunen!LASAD är du TILLS du har fast anställning. Att ligga på lasen är ju att du är timmis å för att förhindra att du fortsätter vara detså finns lasen så du får jobb fast efter ett visst antal dagar/timmar osv. Det har inget med fast anställda att göra!
    Aha sorry, fattade inte att du hade fast anställning. Men om du har det borde du inte få lön ändå?
  • funbun
    alisandra skrev 2008-02-12 14:47:20 följande:
    Vad bra! =)Haha, ja eller hur? Det enda jag gör.Städar, tvättar och lagar mat.Mums! Vad smarrigt! Kasta hit lite till mig, är du snäll!Jag ska göra pite till Bujar.Med fetaost och köttfärs, muuuums! =)Samma här!Har en hög skjortor igen som ska strykas.Men det tar jag en annan dag.Ha en bra dag!Kram.
    Haha vem gör inte det. Fullt upp! Lagar mat blir väl inte varje dag direkt. Jo till adrian såklart men valle äter inte korv å sånt så dom dagar jag lagar det så får han vara utan mat. Jag tycker nämligen att om det inte passar det som jag lagar kan han ta och laga sin egen mat.
    Jag är en tämligen kass nuse men som sagt vem orkar bry sig om bortskämda karlar hahaha
  • funbun
    PetraDeliu skrev 2008-02-12 14:39:31 följande:
    här är det bra tackvisst är det ovanligt att du städar din duktiga nuse blir väl lite här ocksåfast rätt lugnt, diskat lite, fixar mat nuluktar så gottpotatisgratäng i ugnen och snart fläskfile *MUMS*sen blir väl golvet om inte bujar tar det *hoppas* stryka behöver jag verkligenha en bra dag
    Lyllos dig som får laga fläskfile. Valle tycker inte om det så d blir aldrig att jag lagar det bara till mig och adri. Annars älskar jag flygande jacob med fläskfile istället för kyckling. Yum Yum Gimme Some!
  • funbun
    alisandra skrev 2008-02-12 14:51:44 följande:
    Nu ska jag gå till Bujars mamma, jag och Afërdita ska hjälpa henne med lite mat och så.Hon har ju opererat ut 2 tänder igår så hon har jätte ont och orkar inte laga mat till familjen.Så jag och Afërdita ska hjälpa till lite! =)Äntligen har dom gått med på att betala nya tänder till henne!Jävla folktandvård rent utsagt! Usch..Först ville dom ju inte betala behandligen så jag fick ringa runt och bråka med alla vrånga kärringar!Sen började vi kolla upp om hon skulle åka till något annat land och fixa dom, men jag gav mig fan på att DOM SKA betala!Och så blev det! Duktiga jag! Haha!Nu har hon bara 2 tänder kvar och dom ska också opereras bort när det läkt efter dom andra 2 dom tog bort igår.
    Känner igen det där med ringandet. Brukar vara jag som får ringa och tjata på alla för INGEN lyssnar på vad invandrare har att säga verkar d som!
  • funbun
    PetraDeliu skrev 2008-02-12 14:53:09 följande:
    känns faktiskt så att vill de inte ha det som lagas så ät det ändå eller va utan. för man vill ju inte göra massa olika. blir olika här ändå eftersom diar är allergiskbrukar bli någon slags buffe här så alltid finns nåt alla gillarmen blir väl så när man är några stycken
    Jag har inget emot att laga annorlunda mat till barn, dom e ju BARN
  • funbun
    PetraDeliu skrev 2008-02-12 14:53:09 följande:
    känns faktiskt så att vill de inte ha det som lagas så ät det ändå eller va utan. för man vill ju inte göra massa olika. blir olika här ändå eftersom diar är allergiskbrukar bli någon slags buffe här så alltid finns nåt alla gillarmen blir väl så när man är några stycken
    Jag har inget emot att laga annorlunda mat till barn, dom e ju BARN
  • funbun
    PetraDeliu skrev 2008-02-12 14:53:09 följande:
    känns faktiskt så att vill de inte ha det som lagas så ät det ändå eller va utan. för man vill ju inte göra massa olika. blir olika här ändå eftersom diar är allergiskbrukar bli någon slags buffe här så alltid finns nåt alla gillarmen blir väl så när man är några stycken
    Jag har inget emot att laga annorlunda mat till barn, dom e ju BARN men till en vuxen människa som har 1000 saker han inte tycker om nänä, svält då oahahahaha!
  • funbun
    alisandra skrev 2008-02-12 14:53:58 följande:
    Det gör jag varje dag. 2 ggr varje dag.Ett mål till mig på dagen och sen ett som vi äter när han kommer hem ifrån jobbet! Älskar att laga mat!Det värsta är ju att komma på vadfan man ska göra för något!Men idag blir det iallafall pite. Ovanligt? Haha!Äh, man får väl tämja dom lite.Och visa att dom inte kan få allt vadfan dom vill.Maten är det JAG som bestämmer i detta hus efter som JAG lagar den, bra regel!
    Mkt bra regel. Jodå han e tämjd så han klagar inte när han inte får mat haha
  • funbun

    Hej tjejer!

    Jag vet att man inte ska berätta än men jag kan inte hålla mig

    JAG ÄR GRAVID JIPPIEEE!

    Är bara i v. 6 än så länge så man får väl hoppas att man slipper missfall o syl (säkert därför man inte brukar berätta än). Hursomhelst så mår jag illa nu för tillfället och ska gå och jobba sen. Blääää

  • funbun

    Fam Ndreca skrev 2008-02-14 12:54:54 följande:


    grattis!vad avundsjuk jag blir, vill med ju!ska övertala mannen ikväll, måste komma på nå bra hihihigud vad skoj!och till er allapussar o kramar till er!
    haha min e inte svårövertalad när det gäller barn direkt
  • funbun
    Jasusu skrev 2008-02-18 08:41:20 följande:
    God morgon!Nu är tråden åter öppnad.Hoppas alla har sovit gott efter firandet.Jag hoppas att ni fortsätter att ha givande diskussioner och så lämnar vi gårddagens trådigheter bakom oss./Moderator
    Hej Nobless!

    Jag tycker att det är väldigt synd att man inte får använda sig av olika språk här på FL. Ex så finns det faktiskt folk med olika nationaliteter här som ev inte kan tala svenska. De ska ha rätt att starta trådar och diskutera. Det finns även stora grupper av invandrare som ej talar varken engelska, danska eller norska. Jag ser inte riktigt att ni är konsekventa i era regler.

    Vi har även rätt till olika kulturer, språk och religioner i Sverige och jag hoppas att ni förstår att FL inte sträcker sig utom dessa lagar.

    Till sist hoppas jag bara att ni inte stängde ner tråden pga kritik mot FL för det vore lite...diktatoriskt?
  • funbun

    Grattis Jennie!!!!
    Grattis till beba (översättning till FL : bebis om nån inte fattade det).

    Synd att det blev igångsättning och akutsnitt men skönt att besisen mår bra iaf. Dom är luriga dom är igångsättningarna

  • funbun
    natey skrev 2008-02-20 13:58:51 följande:
    sorry måste bara rätta det, det är KosovA inte kosovo =)
    På svenska heter det kosovo, förmodligen därför vi säger d
  • funbun
    alisandra skrev 2008-02-20 16:20:25 följande:
    Vi ska köpa en ny tavla och ha i vardagsrummet, ovanför våran skänk. Vad tycker ni om dessa?www.ikea.com/PIAimages/81141_PE205680_S3.jpgeller www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50126196Jag ÄLSKAR svart/vita tavlor. Det är det enda vi har här.Förutom Bujars Al pacino tavla, med en bild från Godfather.Den är svart/vit/röd. Haha.
    Dom var fina men annars gillar jag inte massproducerad konst,.,
  • funbun

    Hej tjejer!
    Fasen vad oengegerad jag har varit härinne senast men jag har känt mig allmänt osocial och sur nu senaste 2 veckorna.

    E inne på msn om nån vill prata

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!