Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
OJ vad ni skriver... Ska försäöka komma ihåg allt jag ville säga...
Ja, Adrian har varit 2 ggr med sin pappa i Albanien och det har gått superbra! Första gången skulle vi åkt hela familjen det var när han var 2 år, men jag var sjuk och hade det varit en vanlig sjukdom så hade jag följt med och frisknat till där men detta var liiiite mer allvarligt än så så jag kunde inte följa med. Andra gången var nu i år och då var MIrela för liten TYCKER VI för att följa med!! Och de hittade en jättebillig restresa så de tog den!
Såklart jag saknade dem jättemycket MEN min man har INGEN släkt här i Sverige alls och jag tycker att han och de förtjönar att träffas OFTA!!! Och jag var jätteglad för att de kunde åka dit och träffa dem!!
Man mste ju låta pappan ta ansvar med och inte vara för hönsig, även om det är svårt!! Sen vet jag att min mans mamma och syster och alla andra tar hand om honom som om han var deras egen son så jag var inte orloig. Klart jag berättade en massa om vad han får göra och inte men om de lät honom vara vaken lite längre en kväll så glör det mig INGENTING! Finns ju en massa värre saker att reagera på...
Hmm... Jag kallar min svärmor för nêna och svärfar för gjyshi... Tror det betyder farmor och farfar! Jag säger deras namn oftast med Adrian säger nêna och gjyshi! Till min mans mormor säger vi nanaja, vet nite vart det kommer ifrån egentligen men det kallar alla henne...