Inlägg från: Moj Katile |Visa alla inlägg
  • Moj Katile

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

PetraDeliu skrev 2008-02-08 23:47:58 följande:
    det skulle jag velat höra
    Maybe maybe not!!
  • Moj Katile
    PetraDeliu skrev 2008-02-08 23:49:22 följande:
    kulhur har hon haft det??
    Mega kul!
    Det va nått me en 27 årig bartender å lite så!
  • Moj Katile
    alisandra skrev 2008-02-08 23:49:52 följande:
    Den där jäkla kompetensen kan dom ju stoppa upp i storgången tycker jag! Haha!
    Ja visst kan dom!!!!!!!!!
  • Moj Katile

***********Natti kaojs girlz!*********
    Vi ses efter helgen!!!
    Puss å kram!

• Moj Katile

Annah det står väl hemförsäkringen för har jag för mej. På folksam iallafall om du har allrisk.
    Vår frys pajjade och vi fick ut 3200kr

• Moj Katile

Igår hade vi möte ang våra nya arbeten. Det fanns 2 55% tjänster och en 44% tjänst på äldreboende... Samt en 70% på hemtjänst. Och ett vikariat på grupp bostad. Dessa är vi 5 st som ska slåss om!!!!
    Så tja jag är i stort sett arbetslös just nu kan ´jag säga...
    Får se hur jag ska lösa min framtid!!!
    Komemr nog itne vara så aktiv här pga att det finns så mycket annat att oroa sej för och lägga tid på!
    Hoppas ni förstår!

• Moj Katile
    funbun skrev 2008-02-12 13:14:03 följande:
    Är du inte full LASad än så du får lön ändå fast du inte arbetar?
    Personliga assistenter har annat avtal som innebär att nä'r en vårdtagare/brukare dör så erbjuder kommunen dej de jobb som finns och du blir uppsagd på resttrerande.
    Hylte är en liten kommun ch de kan inte bereda jobb åt oss ala 5 plus ett annat ärtende på 3 anställda. Alltså 8 fast anställda heltider som ska ut på jobb...
    Vi är då övertaliga och Det spelar inte någon roll hur länge du jobbat i kommunen!
    LASAD är du TILLS du har fast anställning. Att ligga på lasen är ju att du är timmis å för att förhindra att du fortsätter vara detså finns lasen så du får jobb fast efter ett visst antal dagar/timmar osv. Det har inget med fast anställda att göra!
  • Moj Katile
    alisandra skrev 2008-02-12 14:48:32 följande:
    Håller tummarna för dig!Klart vi förstår att du har annat att tänka på nu, finns ju FAKTISKT viktigare saker än att sitta här.Haha! Lycka till med jobbet iallafall!
    Jag har haft det tills nu men nej bara under vår tillfälliga placering. Alltså till 1 mars har vi lön sen NADA!!!
    Som sagt det är andra avtal inom personlig assistans!!! Jävla skit säger jag bara!!!! Jag är FORMODLIGEN helt utan inkomst from 1 mars! Elelr så får jag deltidslön= 6000-7000kr i månaden å det täckar kanske PRECIS hyran! Om jag har tur. skit skit skit skit skit skit skit
  • Moj Katile
    shqiperi82 skrev 2008-02-14 17:20:19 följande:
    hmm.... tar det bara 20 timmar att köra till italien???????? ni som känner folk som kört till kosovo eller MK? vet ni hur länge de kört? timmar? nätter de sovit på hotell m.m.?
    Vi startade på måndagen. Sen vartt det storm i danmark så vi förlorade 11 timamr där. Annars en natt i tyskland och en i kroatien när man kör till Kosovo iallafall.
  • Moj Katile

Jag har inte en aning vilken tid. på 5ans text tv så stod det igår att det inte var hlt klart. Dini sa att han hört detsamma på P3 inatt när han jobbade
    Bara håll tiummarna att det verkligen blir imorgon!!!!
    Det lär de nog berätta rätt så tidigt isåfall!!

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!