Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
Får göra det nu istället då! :)
Jag heter Malin och är 19, har varit tsm med min Avni sedan 5 1/2 år tillbaka. Han kommer ifrån byn Qabra utanför Mitrovica, Kosova. Han har varit i Sverige sedan 2002, men pratade rätt så bra svenska redan när vi träffades efter ett halvår, eftersom han har väldigt lätt för språk, så det var aldrig ett problem.
Vi har inga barn - än! Skulle jag bli gravid så är barnet varmt välkommet, men det är inget vi planerar för sas.
Annars så är jag väl en ganska så "engagerad" person.. kvinnofrågor, djurrättsfrågor brinner jag mycket för, religion och i synnerhet Islam är ett annat stort intresse, ska förhoppningsvis läsa religionshistoria i höst.
Mitt motto är "all kunskap är bra kunskap" hihi.
Skriva och läsa gör jag därför ganska mycket. Sen rider jag, träffar vänner, umgås med familj, är ute och går, fikar haha, är i stallet och massa annat..
Nu fick ni en ordetlig presentation va? hehe.
Er har jag ganska så bra koll på, ibland blandar jag ihop er och då går jag in på eran sidar och tittar, så om ni undrar varför jag går in på eran sida var och varannan dag så vet ni varför nu; Malin har ett dåligt minne. ;)
Är det någon här som håller på med hästar? Är någon av er muslim? Camilla vet jag är det, men nån mer? :)
Själv är jag inte muslim, men är inte helt främmande för att konvertera i framtiden.. Har börjat tycka väldigt bra om religionen, och har inga problem med att leva efter Islam, men frågan är om jag tror på att det är Guds religion.. Och kritisk som jag är så konverterar jag inte förän jag känner mig 100% övertygad.
Frid, Malin.