Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
Hoppas jag med! Här hemma blir det fest iallafall!
Hoppas jag med! Här hemma blir det fest iallafall!
Jag har hört att det inte blir någon örn på kosovos nya flagga. Tråkigt nog... Tycker dom borde få behålla den!
Den nya flaggan kommer visas den 17 eller 18 har jag hört.
Får se om det stämmer.
Ingen aning men jag tycker iallafall att örnen borde få vara kvar, den symboliserar ju albanerna. Men men.. Ska bli kul och se iallafall! Men vi kommer ha kvar den "gamla! flaggan hemma iallafall. För det är ju den som finns i allas hjärtan.
Haha, jaaaa!
Ska ni hitta på något imorgon då?
Håller med dig helt! Självklart är det albanernas!
Men dom säger ju faktiskt själva att dom är kosovoalbaner.
Samma här! Vi ska ha STOR fest alla här!
Ska bli super kul!
Haha! Vi säger iallafall kosovoalbaner.
Precis,
gezuar panvarsin zoti e bekoft kosoven!
Vi ska fira ordentligt!
Först ska vi samlas hela familjen, vänner ifrån falun och Norge.
Äta massa god mat, dansa och ha trevligt! Sen ut och åka med bilarna, flagga, tuta och gapa som galningar! Det här ska firas!
Ni då?
Japp, Bujars kusiner och lite annan släkt kommer.
Vi äter också hos svärföräldrarna, alla kommer att samlas där!
Så jag och Bujars systrar kommer åka dit och hjälpa henne med att laga mat och bröd. Blir ju en heldel! Tur att pite och fli räcker till många, sen blir nog lite Mantia och kyckling. Lite plock och blandat, något för alla!
Vi kommer inte köpa paket, men fest blir det iallafall!
Och Bujar har fått ledigt på Måndag!
Bujar är min man.
Vi kommer hjälpas åt jag, svärmor och mina svägerskor.
Så det ska bli kul!
Hehe, okej. Jag tycker inte om baklava! Usch!
Är du svensk eller?
Har inte sett dig här i tråden frut, vad jag kommer ihåg
iallafall. Haha! Är glömsk också!
Förstår det. 2st, Afërdita och Lumtorie heter dom. Så underbara, älskar dom som mina egna systrar!
Hehe, okej. Sånna har jag aldrig provat. Bara den där "orginal". Och den gillar jag inte, uäck!
Okej, vart bor ni? Vad heter du? Hur gamla är ni? Nu blev jag nyfiken och har tusen frågor.