JÄKLAR VAD DUKTIG DU ÄR GUMMAN!!
Jag gjorde så här att jag åkte och handlade och så storstädade Bujar köket
sen när jag kom hem bytte jag lakan i vår dubbelsäng och de tre stora barnens sängar. dammsugade och skurade golvet uppe och bujar samma där nere.
hängt lite kläder och lagt i en ny maskin
det var min dag (på ett ungefär)
alisandra skrev 2008-02-20 15:07:10 följande:
Puh! Vad varmt det är! Fan, vad tid det tar och stor städa hela lägenheten/huset. Puh..Nu har jag plockat undan hela nedre hallen, dammat, dammsugit, torka golven och torka väggarna. + Att jag städat hela tvättstugan och gjort rent tvättmaskinen och torktumlaren. Sen har jag dammat, dammsugit och torkat hela trappen upp till andra hallen. Dammat, dammsugit och torkat golvet i köket. Gjort rent och rensat kylskåpet. Gjort rent bakom spisen och bakom kyl och frys. Gjort rent filtret i köksfläkten och sprutat bakteriedödande medel över hela köksbänken. Såååå bra!Nu håller jag på i vardagsrummet, ska damma, dammsuga, torka golv och göra rent soffan och tvätta överdraget till soffan.Sen tror jag att jag ska dra ut mattan och piska den också, om jag får ut den själv? Haha. Annars får det duga med att dammsuga den nu. Sen är bara sovrummet och toaletten kvar.Tar aldrig slut.. Puh, och varmt är det också! Ska bli så skönt med en dusch efter allt är klart. Petra hur går det för dig, din lilla husmor?Haha.