Inlägg från: alisandra |Visa alla inlägg
  • alisandra

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Vet inte, jag har INGEN aning alls.
    Nej, han har INGET i polisregistret och är inte gift med mamman till dom heller. Så det är verkligen konstigt.. men så är det iallafall!

micorazón skrev 2008-02-10 21:46:14 följande:
    varför får han inte då?????? Har han sökt i 16 år utan att få???? -Låter konstigt.. Är han inte gift eller har nåt i polisreg???
  • alisandra

Inte? Är någon i hans familj det?

funbun skrev 2008-02-10 21:53:55 följande:
    Min man e d inte i varje fall...
  • alisandra

Nej, det är han som har vårdnaden. Mamman är alkis.

micorazón skrev 2008-02-10 21:55:20 följande:
    då är det nog för att han inte är gift med mamman.. då har ju ant. mamman ensam vårdnad om barnen..
  • alisandra

Det har Bujars kompis också, han som har barn med en svensk kvinna. Det underlättar ju inte precis..

funbun skrev 2008-02-10 21:58:15 följande:
    han har permanent uppehållstillstånd men är inte svensk medborgare. han har ett jugoslavikst pass...aslätt att resa med lixom
  • alisandra

Okej, men varför inte Valle också? Kom han efter eller vadå?

funbun skrev 2008-02-10 21:58:53 följande:
    allihopa, dom har ju bott här i 16 år
  • alisandra

Japp, efter 5 år kan du ansöka om medborgarskap. Och då ska du förstöra det gamla.

micorazón skrev 2008-02-10 21:59:02 följande:
    hm inte så sduktig på det där..men när man får permanent.. är det 5 år tills man får medborgarskap då???? Eller hur är det?
  • alisandra

Ja, det är riktigt konstigt!

micorazón skrev 2008-02-10 21:59:50 följande:
    OJ, då är det ju riktigt konstigt.. för har han vårdnaden om sina barn så borde han ju fårr uppehållstillståndet?? Stackarn..
  • alisandra

Du får det ju inte direkt, du får ansöka om det EFTER 5år.

micorazón skrev 2008-02-10 22:00:45 följande:
    Tror det är några år, sen får man pass. Men fram tills dess har han ju en stämpel i sin att han har permanent uppehållstillstånd i Sverige.. så han får ju resa fritt?
  • alisandra

Han har inte varit ner dit något efter han kom hit och tänker nog inte åka ner heller..

funbun skrev 2008-02-10 22:00:49 följande:
    han måste ex flyga till kosovo för köra bil går absolut inte
  • alisandra

naten e mirë!

micorazón skrev 2008-02-10 22:01:33 följande:
    naten e mirë tjejer! nu e jag sååå trött! ska lägga mig o vila lite!kramkram
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!