Inlägg från: alisandra |Visa alla inlägg
  • alisandra

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Nästan alla kondisar fuskar på det viset med det som blir "gammalt", eftersom annars blir det massa spill och det förlorar dom MASSA pengar på. Men det är ju inget farligt! Bara att man inte får en dagsfärsk tårta eller smörgås, typ.
    Fuskar dom inte med tårtorna fuskar dom med något annat, jag har inte sett enda kondis som inte fuskat med tårtorna.
    För det är mycket pengar. Det förstår jag. =)

Kul och åka pulka! =)

shqiperi82 skrev 2008-02-03 11:12:36 följande:
    Har varit ute och åkt pulka nu men fy vad blaskig snö det var. Adrians overall var dyblöt/jättesmutsig nu så den åkte direkt i tvättmaskinen. Torktumlar ni overaller? Det ska man väl inte va???? Mirela gillade med att åka pulka! Kul!!!Vi brukar ofta köpa bröd på bageriet/konditoriet som ligger PRECIS mittöver vårt hus!!! (livsfarligt jag vet!!! ) Och oftast är det färskt men ibland är det inte det och jag blir så arg!! men handlar där ändå, för de har skitgott bröd oftast. Undrar med hur gamla grejerna är som de kallar gårdagens... Tårtorna tror jag dock inte att "mitt" konditori säljer gamla... men man vet ju inte säkert.Handlar oxå ganska ofta på Maxi och där går ju sakerna åt så fort så tror inte det hinner bli gammalt precis. Nu nästan regnar du ute så all snö komemr att försvinna. Jag ska äta en banan/choklad muffin nu och titta på Lets Dance reprisen, var ju inte hemma i Fredags när det var coh de vi var hos hade bara albansk tv... hihihihihihi. Visst är det val i Ssssssssserbien idag. När ska de utropa sig självständiga då konsumbananerna? snart hoppas jag!!!KKKRRRAAAMMM
  • alisandra

Hej alla tjejer!

Nu har det snöat här sen i fredags, oavbrutet!
    Herregud vad snö! Nyss var det ju vår... =(
    Aja, den kommer snart igen.

Nu ska jag och Bujar åka och handla.
    Sen ska jag laga någon god mat till honom, funderar
    på den där chipsgratängen med fläskfilé, det skulle han gilla!

Vad ska ni göra idag tjejer?

Nu ska jag träna först och ta en dusch, sen iväg till affären!
    Ha en bra dag!
    Kram på er alla!

• alisandra

Precis, men vi får ju ändå inte säga att bröden eller det vi bakat är glutenfritt. Det är det lag på. Bara speciella "gluten konditorier" får sälja sitt som gluten om dom ENBART bakar glutenfritt. Vi hade en tjej som kunde äta våra chokladbollar kommer jag ihåg och hon var så glad!
    Lika att nästan allt vårt bröd var laktosfritt, inte alls vanligt! Men kul! För alla ska ju kunna äta en nybakad bulle tycker jag, haha!

PuMaMoRsAn skrev 2008-02-03 14:58:26 följande:
    Jag är gluten allergiker. Att de inte får kalla det glutenfritt pga att det finns mjöl i luften stämmer MEN en normal gluten intolerant reagerar inte på det men vi som är ALLERGISKA (vilket inte är många som är) reagerar.Att baka själv är SVÅRT men går! Ungefär varannan gång blir det lyckat!!
  • alisandra

Men finns det inte gluten fria bullar? Det MÅSTE det ju finnas!

PuMaMoRsAn skrev 2008-02-03 15:07:02 följande:
    Nybakad bulle?? Inte sen 1997 har jag ätit det... minns inte ens hur det smakar!
  • alisandra

Gluten kondisar borde kunna ha nybakade. För dom i frysdisken kommer ju nånstans ifrån Men är inte vanligt med gluten bagerier! tyvärr..

PuMaMoRsAn skrev 2008-02-03 15:09:55 följande:
    hehe inte nybakta men ja det finns äckliga i frysdiskarna!
  • alisandra

haha, det heter negerbollar så säger jag iallafall!

shqiperi82 skrev 2008-02-03 15:29:09 följande:
    ja hon hade gjort massa gott, kladdkaka, ananaspaj, nege... nej chokladbullar m.m.
  • alisandra

Det heter inget annat, haha. BARA negerbollar!

shqiperi82 skrev 2008-02-03 15:37:40 följande:
    chokladbollar annars va? Inte chokladbUllar... hehe
  • alisandra

Jag brukar inte göra sallad till. =) Men imorgon ska jag göra med salat shopë till! Tack Camilla för recept!

shqiperi82 skrev 2008-02-03 15:57:45 följande:
    Jag har precis gjort pite nu och jag hoppas att den blir bättre än sist!!! hoppas, hoppas... vad gör ni för sallad till piten???
  • alisandra

Hur menar du med att allt friterat friteras med pommesen på Mc donalds? :-s

PuMaMoRsAn skrev 2008-02-03 16:05:29 följande:
    Jag äter på mcdonalds men utan bröd ALLS. Ber dom lägga i en låda. Och naturligtvis inte pommes eftersom de definitivt ALDRIG är glutenfria eftersom allt friterat friteras tillsammans med pommes.Kakor å sånt måste jag baka själv Bröd likaså vilket innebär att jag ALDRIG äter bröd å kakor i princip!
  • alisandra

Haha, Mc donalds har inte potatissallad! Tyvärr, finns bara en potatissallad jag tycker om den är det massa röd chili i, såååå god. Mums!

shqiperi82 skrev 2008-02-03 16:07:42 följande:
    men vad äter du på mcdonalds då?? bara kött??? eller de har typ potatissallad och så va?
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!